کد خبر: ۱۱۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷
آزادی ۵۱ زندانی جرائم غیرعمد به همت شرکت فولاد اکسین خوزستان  

به گزارش آرانیوز به برکت ماه مبارک رمضان و در آستانه نوروز ۵۱ زندانی جرائم غیر عمد و نیازمند با همت شرکت فولاد اکسین خوزستان، ستاد دیه استان خوزستان و اداره کل زندان های خوزستان در مراسم گلریزان در زندان سپیدار اهواز آزاد شدند.

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان در این مراسم گفت: در خصوص خدماتی که به مددجویان تحت حمایت زندان‌ها می‌شود با نگاه اصلاحی و جمعیت کیفری که در سطح استان خوزستان وجود‌دارد،نیازمند به مشارکت و همراهی و تلاش همه نیکوکاران در حوزه‌های گوناگون هستیم.

 

وی افزود: دادستانی مرکز استان به واسطه وظیفه‌ای که به موجب قانون بر عهده آن است،در قالب انجمن حمایت از زندانیان پارسال بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به عنوان مجموع درآمدهای این انجمن به فعالیت های حمایتی معیشتی و اقتصادی و بهداشتی هم مددجویان و هم خانواده هایشان اختصاص یافت.

همچنین دکتر اسکندری رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد اکسین در این مراسم گفت: شرکت فولاد اکسین خوزستان شرکتی با فناوری بالا است که کارکنان جوانی دارد.

وی افزود: ما ۲ وظیفه داریم؛ ابتدا تولید و ایجاد سود بیشتر که همین جوانان و تیم مدیریتی کارخانه در تولید رکورد زدند و افزایش سود ۱۰۰ درصدی را محقق کردند.

 

اسکندری با بیان اینکه با افزایش سود آوری شرکت فولاد اکسین به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی با شدت بیشتری وارد شد، بیان کرد: امسال ۲ هزار تن ورق برای پل عنافچه و پل ملاثانی تهیه و ارسال شدند.

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد اکسین همچنین در خصوص دیگر مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت اظهار داشت: تهیه ۱۰۰ جهیزیه برای ۱۰۰ زوج نیز از دیگر تعهدات ما نسبت به مسیولیت های اجتماعی بود که عمل شد و خوشحالیم امسال برای اولین بار در حوزه آزاد سازی زندانیان ورود کردیم.

در ادامه‌ این مراسم، غلامرضا روشان مدیر کل زندان های استان خوزستان در آیین آزاد سازی ۵۱ زندانی معسر جرایم غیر عمد گفت:سازمان زندان های کشور ۲ رسالت دارد ابتدا اجرای احکام قضایی و نگهداری از مجرمین و متهمین است و رسالت دوم اصلاحی و تربیتی است.

 

وی با بیان اینکه در مورد بحث اصلاحی و تربیتی نگاه به خانواده زندانیان نیز وجود دارد، افزود: دیدگاه زیبا اسد الله لاجوردی که ستاد دیه کشور را تاسیس کرد در حوزه کمک رسانی به زندانیان غیر عمد کمک های شایانی رسانده است.

روشان بیان کرد: کمک به افرادی که مجرم نیستند یا معسر و بدهکارند در اولویت قرار دارد و ستاد دیه استان خوزستان یکی از ستاد دیه های پویا کشور است که نگاه مردم استان نیز به آن سخاوتمندانه قابل تقدیر است.

مهندس مرادی، عضو هیات رئیسه شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: به لطف و همت خداوند متعال و تلاش تمام مجموعه شرکت فولاد اکسین،این شرکت توانست برگ زرین دیگری به افتخاراتش در راستای کمک به مردم خوب استان خورستان در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی در کنار رشد تولید و مهار تورم ثبت کند.

وی افزود: امروز توانستیم با کمک سازمان زندان ها و ستاد دیه استان خوزستان بیش از ۵۰ زندانی که همگی به دلیل مشکلات مالی و جرایم غیر عمد در زندان بودند را ازادکنیم تا امسال عید را کنار خانواده و عزیزان خود تحویل کنند. 

 مرادی یادآور شد: فولاد اکسین طی یکسال گذشته رونق تولید و سود آوری خوبی داشته و از این منظر در تلاش بوده در کنار تولید در زمینه عمل به مسئولیت های اجتماعی اقدامات موثر و ماندگاری انجام دهد.

در ادامه نیز مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در آیین آزاد سازی ۵۱ زندانی جرایم غیر عمد به همت شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: برخی افراد به مشکلات مالی از کانون خانواده فاصله گرفتند که هم خودشان محرومیت‌هایی شامل شان شده و هم خانواده هایشان در تنگنا و نیازمند یاری رسانی هستند از همین رو در مجلس قوانینی را برای حمایت از افراد دارای جرایم غیر خشن تصویب شدند.

وی افزود: امروز تلاشی با همت ستاد دیه استان و خیرین و شرکت فولاد اکسین خوزستان اتفاق افتاد که نشان داد خوزستان زیبایی های زیادی دارد.

در پایان این مراسم، دکتر دهقانی رییس کل دادگستری خوزستان و رییس هیت مدیره ستاد دیه خوزستان در آیین آزادسازی ۵۱ زندانی جرایم غیر عمد به همت فولاد اکسین خوزستان و نیکوکاران گفت:امروز در روزهای پایانی سال و در آغاز سال جدید زمینه آزادی بیش از ۵۰ زندانی جرایم غیر عمد فراهم شد که به واسطه کمک نیکوکاران و کمک بلاعوض ستاد دیه استان فراهم شد.

وی با اشاره به راه اندازی پویشی جهت آزاد سازی ۳۶۰ زندانی دارای جرایم غیر عمد در خوزستان افزود: هر خوزستانی در صورتی که مبلغ ۲۰۰ هزار ریال را پرداخت نماید، تمام این زندانیان آزاد خواهند شد.

نظرشما
پربازدیدها