کد خبر: ۱۱۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته و تا سه روز آینده واریز می‌شود.

واریز یارانه ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی تا سه روز آینده

به گزارش پایگاه خبری آرانیوز، علیرضا عسگریان معاون رفاه وزیر تعاون با اشاره به واریز یارانه تشویقی در قالب مرحله جدید کالابرگ‌ الکترونیکی اعلام کرد: مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان طرح فجرانه در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه یعنی اول تا هفتم در دهه فجر از ۱۷ بهمن‌ آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ سال آینده ادامه خواهد داشت.

در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات بوده که از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

طرح فجرانه یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد طبق نظر موسسه تغذیه ایران و وزارت بهداشت با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز سال جاری از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد. بدین صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم، ۷۴۳.۷ هزار تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳.۳ هزار تومان از جیب پرداخت و مابه‌التفاوت آن به مبلغ ۲۲۰.۴ هزار تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی را ماهانه دریافت خواهند کرد. مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

انتهای پیام

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار