کد خبر: ۸۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
استاندار کردستان اظهار کرد: ساماندهی کامل مرزهای استان تا پایان شهریورماه امسال اولویت دولت در استان است و باید مرز باشماق را به یکی از بهترین مرزهای کشور تبدیل کنیم.

به گزارش آرانیوز از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در کارگروه توسعه صادرات استان کردستان اظهار کرد: اصلاح رویه و روندهای حوزه صادرات امری ضروری است.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی در راستای توسعه صادرات در استان وجود دارد که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود، پروژه‌ها و برنامه‌های خوبی در حوزه ساماندهی مرز در سطح استان طی چند ماهه اخیر آغاز شده که باید هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

استاندار کردستان تاکید کرد: برخی بخشنامه‌های ملی که در روند فعالیت مبادلات مرزی و فعالیت دستگاه‌های متولی در این حوزه چالش ایجاد می‌کند باید احصا شود تا از طریق مرکز دنبال کنیم.

زارعی‌کوشا همچنین بروزرسانی و آسیب‌شناسی صدور کارت مرزنشینان را ضروری دانست و گفت: باید بدانیم مسیری که تاکنون رفته‌ایم تا چه میزان درست بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت مرز، دولت اختیارات خوبی به استانداران داده و باید از این ظرفیت‌ها در راستای ساماندهی و رونق و توسعه هرچه بیشتر مرزهای استان بهره بگیریم.

استاندار کردستان اضافه کرد: شرایط و وضعیت کنونی مرز رسمی باشماق و سایر مرزهای استان خوب نیست، مشکلاتی در مرزهای استان وجود دارد که باید در زمان خودش پیگیری می‌شد.

وی عنوان کرد: هدف ما از بیان مشکلات و انتقاد از انجام‌نشدن برخی اقدامات ضروری در مرز، زیرسوال بردن هیچ مدیری نیست در حالیکه برخی مدیران اجرایی این انتقادات را به خود می‌گیرند این در حالی است که بیان مشکلات بار مسوولیت ما را دوچندان می‌کند.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: سقز دومین شهر بزرگ استان کردستان است و بازگشایی مرز سیف با انجام کار کارشناسانه نقش مهمی در رونق اقتصادی و رفع مشکلات منطقه ایفا خواهد کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: مرز بین‌المللی باشماق هم با این میزان اهمیت، رها شده بود که با ورود دستگاه قضا و پیگیری‌هایی که صورت گرفت، مشکلات جدی آن مرتفع شده است.

استاندار کردستان اظهار کرد: ساماندهی کامل مرزهای استان تا پایان شهریورماه امسال اولویت دولت در استان است و باید مرز باشماق را به یکی از بهترین مرزهای کشور تبدیل کنیم.

وی ایجاد مدیریت واحد در مرز باشماق را ضروری خواند و گفت: سرپرست فرمانداری مریوان به عنوان نماینده ویژه استاندار مسوولیت ساماندهی مرز باشماق دارد و باید برای این مهم اقدامات لازم انجام دهد و انتظار داریم ظرف ۱۵ روز آینده توافقات لازم بین دستگاه‌های متولی مرز باشماق صورت بگیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار