کد خبر: ۶۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
گروه استان‌ها- درحالی ناکارآمدی مدیریتی ورزش در استان سبب از دست رفتن فرصت‌ها در استان مرکزی شده که استان این بار میزبانی آلومینیوم را از دست می‌دهد.
 
شاهکارهای سریالی ناکارآمدی مدیریت در ورزش استان مرکزی/ آلومینیوم میزبانی لیگ برتر را از دست می‌دهد+سند
 
 
 
 

به گزارش آرانیوز از اراک، در طول سال‌های اخیر ورزش استان مرکزی به دلیل سومدیریت‌ها و ناکارآمدی مدیریتی "هپکو" را به عنوان نماینده قدیمی و 20 ساله خود در لیگ برتر هندبال کشور از دست داد و تنها واکنش عجیب مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی را درحد یک از سرباز کردن موضوع به دنبال داشت.

عابد حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان 4 آذر 97 پس از حذف هندبال هپکو پس از 20 سال حضور در لیگ برتر موید این مطلب بود که این سازمان هیچ اراده‌ای برای حمایت و بقای تیم هپکو ندارد، طوری که وی در این باره گفت: ابتدا باید با تدبیر در مجموعه کلان کشور و مدیریت ارشد استان و نمایندگان کمک کرد و تاکنون مقداری شرایط روبه جلو برای حرکت به جلوی کارخانه ایجاد کردند، با بهتر شدن وضعیت شرکت، خود هپکو می‌تواند تیم هندبال خود را احیا و در لیگ برتر هندبال حضور پیدا کند، هیچ اشکالی وجود ندارد که ما هم مثل اصفهان دو یا سه نماینده در لیگ برتر داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: حضور یک واحد تولیدی در ورزش حرفه‌ای که دارای مشکلاتی مثل ناتوانی در پرداخت حقوق پرسنلی است، منطقی نیست مگر در شرایطی که بتواند از مازاد درآمدها و محل صرفه‌جویی‌ها هزینه کند و شرایطی که از جیب کارگر و سفره خانوار پرسنل و کارگران چیزی کم نشود، امیدواریم شرکت هپکو بعد از سرپا شدن بتواند ادامه فعالیت ورزشی خود را در انجام دهد، زیرا سهمیه لیگ برتری گرفتن در هندبال، والیبال و بسکتبال منوط به وجود منابع مالی است.

 

این درحالی بود که پیش از تیم هندبال هپکو، پس از یک فصل درخشان بازی تیم بسکتبال شهرداری اراک در لیگ برتر که همراه با حضور پرشور اراکی‌ها در ورزشگاه بود به طوری که هیچ بازی این تیم نبود که ورزشگاه خالی شود به یکباره به دلیل کنار کشیدن مدیریت شهری و شهرداری به بهانه مشکل قانونی در حمایت ورزشی این تیم به کل ناپدید شد و در غفلت و بی‌خیالی ورزش و جوانان بسکتبال استان محروم از تیم لیگ برتری محبوب و پرقدرت خود شد.

این اما پایان این روند نبود، مرداد 99 باز هم سومدیریت و ناکارآمدی سبب شد تا تیم شهروند اراک که در سال‌های اخیر حضور چشمگیری در لیگ برتر داشته، پس از مدت‌ها فریاد رئیس هیئت والیبال و مدیرعامل تیم مبنی بر ضرورت حمایت از والیبال استان برای حضور در لیگ و عدم حمایت درست از این تیم، ناگزیر به پیاده شدن از قطار لیگ برتر کشور شده تا سومین مسافر لیگ برتری استان باشد که به دلیل عدم حمایت مسئولان استان و صنایع موجود در استانی که لقب و عنوان قطب صنعت کشور را به یدک می‌کشد باشیم.

موضوعی که آن روزها به یکی از مهمترین موضوعات در محافل ورزشی استان بدل شد و همه ورزش دوستان استان به شدت از این عدم برنامه و حمایت از تیم‌های ورزشی استان مرکزی انتقاد و گلایه داشتند ولی به رغم همه انتقادات و پیگیری‌ها با انفعال و سومدیریت باز هم استان مرکزی رشته دیگری از لیگ برتر را از دست داد.

 

سومدیریت در حمایت از فوتبال ساوه تا اراک/ استان توان حل مشکل ورزشگاه را ندارد!

فصل گذشته و پیش از صعود آلومینیوم به لیگ برتر استان مرکزی دارای 2 نماینده در لیگ دسته یک یعنی آلومینیوم از اراک و خوشه طلایی از ساوه بود که به دلیل مشکلات عمده در بخش ورزشگاه ساوه تیم ساوجی‌ها نتوانست به درستی از وضعیت و موقعیت میزبانی بهره بگیرد و ناگزیر برای ادامه بازی‌ها راهی قم شد.

هرچند باز هم در ادامه به دلیل نبود استراتژی درست برای حمایت از ورزش استان خوشه طلایی به کل واگذار شد و به لوله صفا رسید و نشان داد برای مدیریت استان مرکزی فعالیت حرفه‌ای ورزشی معنایی ندارد.

اما اوج شاهکار مدیریت ضعیف ورزش در استان مرکزی در جریان صعود تیم آلومینیومی بود که پس از ورود به لیگ برتر همه مسئولان استان مرکزی با گرفتن ژست قهرمان، از استاندار گرفته تا مدیرکل ورزش و جوانان استان مدام در رسانه‌ها مشغول مصاحبه بودند ولی این روزها نشان دادند هرچه گفتند تنها یک شعار بوده و توان حل مشکلات یک روزشگاه را ندارند.

هرچند از 17 اسفندماه 99 و به دنبال اعلام سازمان لیگ سه مدیر دولتی یعنی معاون سیاسی استاندار مرکزی، مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی از حضور در هیئت مدیره منع شدند و مشکلات تشدید شده است.

این بار میزبانی آلومینیوم از دست می‌رود

درحالی که آلومینیوم در بازی پیش‌رو باید میزبان استقلال تهران باشد، هیئت فوتبال استان مرکزی با ارسال نامه‌ای به اداره ورزش و جوانان استان، خبر سلب میزبانی لیگ برتر از آلومینیوم اراک داد. طبق اعلام سازمان لیگ، به علت مشکلات به وجود آمده برای نور و زمین چمن ورزشگاه اعلام خمینی اراک، باشگاه آلومینیوم تا رفع مشکلات به وجود آمده نمی‌تواند میزبان مسابقات لیگ برتر باشد.

هیئت فوتبال مرکزی به اداره ورزش و جوانان استان هشدار داده است که به عنوان مالک ورزشگاه در تعطیلات لیگ برتر مشکلات به وجود آمده را بر طرف کند و این به معنی خطری محتمل درباره از دست رفتن حق میزبانی اراکی‌ها است تا پازل و دومینوی ناکارآمدی مدیریتی ورزش و حذف و از دست دادن فرصت‌های لیگ برتری استان در سال‌های اخیر تکمیل شود.

به گزارش آرانیوز حال باید دید مسئولان استان مرکزی که در حرکات نمایشی در ماه‌های اخیر به شکل‌های مختلف با حضور در رختکن تیم یا کنار تیم آلومینیوم درحال عکس و فیلم گرفتن بودند امروز که این تیم برای مشکلات ورزشگاهی که مدیریت آن برعهده ورزش و جوانان است میزبانی خود را درخطر می‌بیند همتی برای حل مشکل دارند یا مانند خوشه طلایی باید منتظر راهی کردن تیم آلومینیوم از اراک به شهرهای همجوار همچون قم برای رقابت‌هایش بود؟

انتهای پیام/711/ ت

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار