کد خبر: ۶۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
گروه استان‌ها - روح بلند آیت‌الله امامت از بزرگان دینی کاشان به دلیل کهولت سن و عارضه قلبی به ملکوت اعلی پیوست.

آیت‌الله امامت دار فانی را وداع گفت

به گزارش خبرگزاری آرانیوز از کاشان ، آیت الله عزیزالله امامت، از بزرگان دینی منطقه کاشان هفته گذشته به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری و متاسفانه امروز بعد از ظهر دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله عزیزالله امامت متولد 1306 شمسی و فرزند آیت الله‌العظمی آسید فخرالدین امامت واز نوادگان دختری آیت‌الله‌العظمی ملاحبیب الله شریف است که از نوجوانی از محضر وجودش بهره جسته است.

وی جوانی 20 ساله بود که در کنار بهره‌مندی از محضر استادانی همچون آیت‌الله 'محمد غروی' و آیت‌الله 'سید ابوالقاسم کاشانی'، همراه با دیگر طلاب جوان در مبارزه علیه استعمار انگلیس و برای ملی شدن صنعت نفت به مجاهدت پرداخت.

 

آیت‌الله عزیزالله امامت در نجف، محضر عالمانی مانند آیت الله‌العظمی 'سید ابوالقاسم خویی' ، 'میرزا عبدالهادی شیرازی'، ' میرزا مهدی شیرازی' ، روح با صفایش را به صیقل علم و ادب ساییدند تا این جوان به بارنشسته، با شاخه‌های فرود آمده از علم و فقاهت در وجودش، راهی کشور انگلستان شود؛ ارشاد تازه مسلمان‌های انگلیس دیری نپایید چراکه بیماری جسم تاب تحمل روان پربارش را نیاورد و او را مجبور به بازگشت به ایران کرد.

آیت‌الله امامت از محضر حدود 100 نفر از علما و بزرگان معاصر در نجف و ایران اجازه روایت و اجتهاد دریافت کرده و بیش از 40 عنوان کتاب ارزشمند در زمینه طب سنتی و نوروز باستانی تا تفسیر و علوم غریبه به رشته تحریر در آورده است؛ این عالم بزرگوار، گذشته از تدریس و تربیت شاگردان فراوان، با احداث بناهای خیریه، کمک به فقرا و نیازمندان، برگزاری جلسات تفسیر قرآن و گره گشایی از امور مادی و معنوی مردم کاشان، محبوب دل‌های پیر و جوان این شهر است.

خبرگزاری آرانیوز این ضایعه را به خاندان امامت، جامعه روحانیون و مردم داغدار دارالمومنین کاشان تسلیت می‌گوید و برای آن عالم علو درجات را از خداوند منان خواهان و خواستار است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها