کد خبر: ۱۱۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:
سرهنگ «خواست خدایی» گفت: روحانیت در طول دفاع مقدس تکیه گاه، راهنما و در تقویت روحیه جهادی رزمندگان و ایثارگران نقش مؤثری داشتند.

روحانیت در تقویت روحیه جهادی رزمندگان و ایثارگران نقش مؤثری داشتند

به گزارش آرانیوز از استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست هماهنگی ارائه درس علوم و معارف دفاع مقدس و برنامه‌های مشترک در حوزه های علمیه با حضور سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد و حجت‌الاسلام والمسلمین «صفدر پناهی» مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. 

سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی و با بیان اینکه روحانیت و معلمان دو قشری هستند که در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس مظلوم واقع شده اند، اظهار داشت: روحانیت برای مردم و معلمان برای دانش آموزان موتور محرک انقلاب اسلامی بودند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس هر صحنه‌ای که رزمندگان و نیرو‌های انقلابی حضور فعال داشتند با محوریت و حضور روحانیت بوده است و حتی در استان‌ها و شهر‌ها نیز تعدادی از امامان جمعه به شهادت رسیدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در گردان، تیپ و لشکر‌ها نیز روحانیت بزرگوار فرمانده بودند، گفت: روحانیت در طول دفاع مقدس تکیه گاه و راهنمای رزمندگان بودند و در تقویت روحیه جهادی رزمندگان و ایثارگران نقش مؤثری داشتند.

این مسئول با اشاره به اینکه روحانیت، سپاه و دفاع مقدس مکمل یکدیگر هستند، بیان کرد: در سطح استان در حوزه روحانیت کار‌های بسیار خوبی اعم از تألیف کتاب، برگزاری یادواره شهدای روحانی و ... صورت گرفته است. 

سرهنگ خواست خدایی خاطرنشان کرد: روحانیت جایگاه ویژه‌ای در بین مردم استان کهگیلویه و بویراحمد دارند و انتظار می‌رود که جهت تدریس درس آمادگی دفاعی که چند جلسه از این درس به نقش استان در دوران دفاع مقدس اختصاص دارد، در حوزه‌های علمیه اهتمام جدی اندیشیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین «صفدر پناهی» مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست با تبریک عملیات «وعده صادق»، عنوان کرد: این عملیات باعث افتخار مسلمانان جهان شد و امیدواریم بتوانیم در صحنه‌های بین المللی شرایط را به نفع مظلومان و مسلمانان جهان تغییر دهیم.

حجت‌الاسلام پناهی ابراز داشت: استان ما این افتخار را دارد که بیش از ۳۰ شهید طلبه تقدیم نظام کرده است و همچنین آزاده و جانباز طلبه داریم که به دفعات زیاد به جبهه‌های جنگ اعزام شدند وظیفه ما نیز بزرگداشت این عزیزان است که هر کدام برای این سرزمین تاریخ سازی کرده اند.

وی با ابراز خرسندی از تدریس درس آمادگی دفاعی در حوزه‌های علمیه استان، افزود: این اعتقاد را داریم که آثار و نتایج دفاع مقدس ضرورتی است که باید در جامعه همواره گرامی داشته شود.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری میان اداره کل حفظ آثار و نشر لرزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد و حوزه علمیه استان امضا شد.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار