کد خبر: ۱۱۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
با استقرار ترانسفورماتور ۱۲٠مگاواتی؛
مدیر برق شرکت فولاد اکسین خوزستان از ورود و استقرار یک دستگاه ترانسفورماتور پرقدرت با توان ۱۲٠مگاوات و تکمیل پست برق اصلی کارخانه تولید ورق های فولادی این شرکت خبرداد.
پست برق اصلی شرکت فولاد اکسین خوزستان تکمیل شد  

 

به گزارش آرانیوز به نقل از خبرنگار روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، مهندس محی الدین رحمانی در این خصوص اظهار کرد: در راستای اهداف استراتژیک شرکت و به منظور تامین برق پایدار کارخانه تولید ورق، یک دستگاه ترانسفورماتور قدرت با توان ۱۲۰MVA و ولتاژ  ۲۳۰/۳۳KV در سال ۱۴۰۲ سفارش گذاری و پس از انجام تست های تحویل و کارخانه ای در سال گذشته امروز شنبه(۲۵ فروردین ۱۴۰۳) جهت نصب و راه اندازی در پست برق اصلی وارد شرکت شد.

وی افزود: با راه اندازی این ترانسفورماتور و تکمیل پست برق اصلی کارخانه توقفات ناشی از نوسانات شبکه برق ورودی شرکت به میزان قابل توجهی کاهش و پایداری برق جهت تولید بدون توقفات، افزایش می یابد.

مدیر واحد برق شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: ترانسفورماتور یکی از پربازده‌ترین تجهیزات الکترونیکی است و عملیات نصب این ترانسفورماتور به منظور پایداری برق خط تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان با توجه به محدودیت‌ های مصرف در تابستان است.

وی همچنین عنوان کرد: بر همین اساس و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر حمایت از تولید داخلی، کلیه کارهای طراحی این ترانسفورماتور توسط شرکت مشاور قدس نیرو انجام و پس از تایید کارشناسان فنی واحدهای برق و اتوماسیون و امور مهندسی شرکت فولاد اکسین خوزستان این ترانسفورماتور توسط شرکت ایران ترانسفو و با نظارت مهندسین و متخصصین مجرب واحد برق و اتوماسیون شرکت فولاد اکسین و شرکت مشاور قدس نیرو و همکاری شرکت پایش صنعت ترانسفورماتور بدون حضور و دخالت کارشناسان خارجی در داخل کشور ساخته شد.

به گفته رحمانی، شرکت ایران ترانسفو برای اولین بار در ساخت بدنه و مخزن ترانسفورماتورهای قدرت به ویژه این ترانسفورماتور، از محصولات شرکت فولاد اکسین خوزستان استفاده کرده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار