کد خبر: ۱۱۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:
سردار «کرمی» گفت: شهید آوینی نماد یک هنرمند انقلابی است که هنر انقلابی در اندیشه و فعالیت های این شهید جریان داشته و نمایان بود.

شهید آوینی نماد یک هنرمند انقلابی است

به گزارش آرانیوز از زنجان، عصر امروز مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی،سالروز تشکیل بسیج هنرمندان و سالگرد شهادت شهید سید «مرتضی آوینی» با حضور اقشار مردم در فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم سردار «جهانبخش کرمی»، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اظهار داشت: پیام چنین برنامه هایی عهد و میثاق با شهدا بوده و بیعت میکنیم که ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

وی با اشاره به سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی تصریح کرد: مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهید آوینی بر کسی پوشیده نیست و یکی از هنرهای همیشه ماندگار این شهید روایت فتح است که اثری به یادماندنی و ماندگار است.

فرمانده سپاه زنجان با اشاره به اینکه شهید آوینی شیفته ولایت و امام خمینی(ره) بود، افزود: شهید آوینی همه سخنرانی های امام راحل را گوش و به آن عمل می کرد و به عشق شهدا قلم زد و در این راه نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سردار کرمی با اشاره به اینکه ملت ایران رشادت‌های شهدا، رزمندگان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس را فراموش نمی‌کنند،بیان کرد: شهید آوینی نماد یک هنرمند انقلابی است که  هنر انقلابی در اندیشه و فعالیت‌های این شهید جریان داشته و تبلور یافت.

وی در پایان با بیان اینکه شهدا جزو افتخارات کشور هستند و اقدامات مهمی برای پیشبرد انقلاب انجام دادند،یادآور شد: سردار «سلیمانی، شهید آوینی، شهید صیاد شیرازی، تهرانی مقدم، شهریاری» و…در راه پیشرفت و عزت و اقتدار کشور به درجه رفیع شهادت نائل شده و افتخار آفریدند.

گفتنی است، همزمان با این مراسم،آیین اختتامیه مرحله استانی رویدادهای هنری و ادبی دهمین کنگره سراسری شعر بسیج (افق های روشن)،یازدهمین جایزه داستان کوتاه بسیج ( ادب) و پنجمین جشنواره ملی فیلم بسیج نیز برگزار شد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار