کد خبر: ۱۱۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
یکی از حساس‌ترین اهداف نظامی شب گذشته در جریان پاسخ تنبیهی ایران به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، پایگاه هوایی نواتیم در جنوب فلسطین اشغالی بود. اما دلیل اهمیت این پایگاه چیست؟
چرا حمله به پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل مهم است؟  

به گزارش آرانیوز سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز از وارد آمدن خسارت به یک پایگاه نظامی در جنوب فلسطین اشغالی اعتراف کرد. شبکه «المنار» نیز سحرگاه امروز به نقل از منابعی ویژه گزارش داد دست‌کم 15 موشک مستقیما به پایگاه هوایی «نواتیم» در جنوب فلسطین اشغالی اصابت کرده و این پایگاه از مدار خدمت خارج شده است. رسانه‌های فلسطینی نیز بامداد امروز، تصاویری از لحظه اصابت چندین موشک به این پایگاه در جنوب فلسطین اشغالی منتشر کرده بودند. پایگاهی که گفته می‌شود از فرودگاه آن در حمله روز 13 فروردین به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق،‌ استفاده شده بود.منابع رسانه‌ای ایرانی نیز تایید کردند که در چارچوب پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی از جمله اهدافی که در اراضی اشغالی فلسطین مورد اصابت قرار گرفت، پایگاه هوایی «نواتیم» در جنوب سرزمین‌های اشغالی فلسطین بود.تصاویر منتشر شده از پاسخ تنبیهی بامداد امروز جمهوری اسلامی ایران نیز حاکی از هدف قرار گرفتن تأسیسات نظامی و فرودگاه‌ها در برخی مناطق در فلسطین اشغالی و آتش‌سوزی پس از انفجارهای بزرگ است

شبکه تلویزیونی آی۲۴ اسرائیل بامداد امروز تایید کرد که در صحرای نقب انفجاری صورت گرفته است.

سال گذشته نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک رزمایش موشکی بر روی یک نمونه شبیه‌سازی شده به پایگاه هوایی «ناواتیم» اسرائیل انجام داد.
اما اهمیت پایگاه هوایی نواتیم چیست؟
 
شبکه المیادین با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت که این پایگاه هوایی در فاصله 1100 کیلومتری از اراضی ایران و 15 کیلومتری جنوب شرقی شهر بئر السبع و در نزدیکی موشاو نواتیم در صحرای نقب قرار دارد.این پایگاه، به عنوان مهمترین پایگاه هوایی ارتش اشغالگر، آشیانه اصلی جدیدترین هواپیماهای F-35 است که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در چارچوب یک قرارداد از ایالات متحده خریداری کرده است. پایگاه مذکور دارای فرودگاهی با سه باند است که اخیراً برای دریافت این نوع هواپیما مدرن شده است.
 
 
این پایگاه در واقع مقر اسکادران ۱۰۳ سوپر هرکولس‌های ترابری_پشتیبانی، اسکادران عملیاتی ۱۱۶ و ۱۴۰ جنگنده‌های اف۳۵، اسکادران آموزشی ۱۱۷ (آموزش خلبانان اف۳۵)، اسکادران ۱۲۲ جاسوسی اطلاعاتی، آشیانه هواپیمای ویژه ریاست‌جمهوری، شمار زیادی از عناصر ارشد جاسوسی رژیم صهیونیستی است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار