کد خبر: ۱۱۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
مراسم گرامیداشت ششمین سالگرد شهادت «مرتضی بصییری‌پور» نخستین شهید مدافع حرم ن جنوبی امروز در مسجد امام هادی(ع) بیرجند برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم گرامیداشت ششمین سالگرد شهادت «مرتضی بصیری‌پور» در «بیرجند»

به گزارش آرانیوز از خراسان جنوبی، شهید «مرتضی بصیری‌پور» در یکم اردیبهشت‌‌ماه 1365 در روستای اسلام‌آباد و در خانواده‌ای متدین متولد شد‌. تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه تلاش بیرجند و مدرسه شهید مولوی حسین‌بر در شهر زاهدان سپری کرد و سپس در مدرسه راهنمایی شهید رجایی زاهدان ادامه تحصیل داد‌.

وی دوران متوسطه را در هنرستان فنی شهید عارفی زاهدان گذراند‌ و پس از به پایان رساندن دوره متوسطه راهی خدمت مقدس سربازی شد. این شهید بزرگوار در زمان انجام خدمت وظیفه در ناحیه مقاومت بسیج زاهدان مشغول خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

وی در آبان‌ماه ۹۲ به دلیل شوق و علاقه‌ای که به نظام داشت به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و از بدو ورود به این نهاد مقدس تا لحظه شهادت، لحظه‌ای از تلاش برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی برنداشت و در اسفند ۹۶ عازم سوریه شد و سرانجام در تاریخ بیستم فروردین‌ماه ۹۷ در پایگاه تیفور سوریه شهد شیرین شهادت نوشید‌.

مراسم گرامیداشت ششمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم شهید «مرتضی بصیری‌پور» همزمان با نماز مغرب و عشاء روز(شنبه) ۲۵ فروردین‌ماه در مسجد امام هادی(ع) بلوار شعبانیه بیرجند برگزار می‌شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار