کد خبر: ۱۱۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی انقضای معافیت های تحریمی ایران در چارچوب برجام اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی روند معافیت های تحریمی ایران است.
فوری/ معافیت های تحریمی ایران توسط آمریکا تمدید نشد+ جزئیات  

به گزارش آرانیوز تارنمای محافظه کار واشنگتن فری بیکن روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد: دولت جو بایدن معافیت‌های تحریمی را که به ایران اجازه می‌دهد در چارچوب برجام وارد همکاری‌های هسته‌ای با طرف‌های بین‌المللی شود، تمدید نکرده است.

دولت بایدن اجازه داده است که مجموعه ای از معافیت های تحریمی که به ایران و روسیه اجازه می دهد،همکاری مشترک داشته باشند، منقضی شود اما به اجرای آن تحریم ها متعهد نمی شود.

وزیر جنگ اسرائیل و فرمانده سنتکام در مورد آمادگی برای حمله احتمالی ایران به اسرائیل گفتگو کردند.

واشنگتن آخرین بار آگوست ۲۰۲۳ این معافیت‌ها را تا ابتدای سال ۲۰۲۴ تمدید کرده بود و این معافیت‌ها اکنون منقضی شده‌اند.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه درباره علت منقصی شدن این معافیت های تحریمی حرفی نزد اما به واشنگتن فری بیکن گفت که مقامات همچنان «در حال بررسی معافیت‌ها به عنوان بخشی از روند بررسی منظم هستند» و اظهارنظر عمومی پس از تصمیم‌گیری بعنوان بخشی از آن بررسی ارائه خواهد شد.

معافیت‌های تحریمی ایران در چارچوب برجام صادر می‌شود و دولت‌های آمریکا هر ۶ ماه موظف به تمدید آن بوده‌اند.

بر اساس متن برجام، کشورهای امضا کننده آن متعهد شده بودند که با ایران در حوزه‌ همکاری هسته‌ای صلح‌آمیز از جمله در پروژه‌های رآکتور تحقیقاتی اراک و تاسیسات فردو همکاری کنند.

در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ این معافیت‌ها به دلیل خروج آمریکا از برجام لغو شد اما جو بایدن پس از ورود به کاخ سفید اعلام کرد که این معافیت‌ها را صادر خواهد کرد.

 

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار