کد خبر: ۱۱۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی:
بابایی کارنامی گفت: افزایش ۳۵ درصدی حقوق مورد قبول کارگران نیست و می‌گویند شاخص‌هایی که مندرج در تورم سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ است در نظر گرفته نشده است.
افزایش ۳۵ درصدی حقوق مورد پذیرش کارگران نیست  

به گزارش آرانیوز علی بابایی کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  درباره افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارگران گفت: در مورد حقوق کارگران بدعتی وجود دارد و آن تفاسیر مختلف از قوانین است، اما یک ایرادی به اصل قانون وجود دارد که تقریبا فرآیند کار و اختیار را به دولت می‌دهد.

وی اظهار کرد: برای رسیدن به استاندار‌های لازمی که که طبق مقاوله‌نامه‌های سازمان بین‌المللی کار که برای حقوق و دستمزد کارگران به‌ویژه در بخش خصوصی و تعاونی‌ها در نظر گرفته شده باید توافق دسته‌جمعی صورت بگیرد، اما عملا این کار صورت نمی‌گیرد، چون دولت ترکیب اکثریت را دارد و به صورت یک‌طرفه این کار را انجام می‌دهد البته یک مذاکره‌ای را انجام می‌دهد، اما وقتی به جمع‌بندی نمی‌رسد دولت خودش تصمیم می‌گیرد و ابلاغ می‌کند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس بیان کرد: به حسب ظاهر سه‌جانبه‌گرایی را اجرا کردند و امضای طرفین را گرفتند، اما امسال این کار انجام نشده است که این امر مورد اعتراض جامعه کارگری است و این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا به نتیجه برسد.

بابایی کارنامی تصریح کرد: جامعه کارگری دو اعتراض دارد یکی اینکه می‌گویند امضای پای صورت‌جلسه امضای نمایندگان ما نیست و دومین اعتراض این است عددی که اعلام شده مورد قبولشان نیست و می‌گویند شاخص‌هایی که مندرج در تورم سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ است در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: اولین قشری که از سیاست‌های بد اقتصادی بعضی از دولت‌ها لطمه می‌خورد کارگران هستند و باید این موضوع توسط دولت و مجلس پیگیری شود.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار