کد خبر: ۱۱۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
مجتمع توانمندسازی ایثار و کلنگ‌زنی مرکز زنان آسیب دیده شهرداری بیرجند امروز با حضور جمعی از خیران و مدیران دستگاه‌های اجرایی افتتاح شد.
بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرداری بیرجند

به گزارش آرانیوز  از بیرجند، مجتمع توانمندسازی ایثار و کلنگ‌زنی مرکز زنان آسیب دیده شهرداری بیرجند امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، تعدادی از خیران و مدیران دستگاه‌های اجرایی افتتاح شد.

شهردار بیرجند در این مراسم که در مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند برگزار شد، با  گرامیداشت سالروز شهادت شهید بصیری‌پور اولین شهید مدافع حرم و سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی اظهار داشت: بیش از 900 میلیارد تومان اقدامات عمرانی توسط شهرداری بیرجند در دو سال گذشته شامل اقدامات روبنایی و زیربنای در شهر بیرجند در حوزه‌های مختلف انجام شده اما شاید نقطه عطف همه این خدمات شهرداری راه‌اندازی مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند باشد.

مهدی بهترین افزود: نخستین کار در این زمینه شبانه روزی شدن این مجتمع است که با هدف بازگرداندن عزت انسانی به افرادی که از خانواده ترد و در اجتماع نادیده گرفته می‌شوند، انجام شد.

به گفته وی علاوه بر خدمات نوزده‌گانه‌ای که در این مجتمع ارائه می‌شود، اقداماتی برای بازتوانی این افراد در اولویت کار خود قرار داده‌ایم.

شهردار بیرجند تصریح کرد: علاوه بر نگهداری این افراد، برای درمان آنها هم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اقدام شده است. از اواخر سال 1401 تاکنون 945 نفر متکدی در این مرکز پذیرش شده که 510 نفر آنها مرد و بقیه زن بوده‌اند.

بهترین از حمایت 210 کارتن خواب و 150 در راه مانده خبر داد و گفت: در مراسم امروز افتتاح بخش نگهداری ویژه بانوان انجام می‌شود که با همت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی عملی شده است.

به گفته وی در راه ماندگان مورد حمایت اغلب بیماران یا همراهان آنها بوده‌اند و در این مجتمع به همه افراد مورد نظر در استان خدمات ارائه می‌شود. 

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه 25 خانواده بهبود یافته را هم تحت حمایت قرار داده‌ایم، افزود: 250 متر مربع از مجتمع حمایتی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری که دو هزار و 500 متر مربع است، به بانوان اختصاص یافته است.

بهترین خاطرنشان کرد: از 42 میلیارد تومان اعتبار برای این منظور 20 میلیارد تومان آن توسط استانداری خراسان جنوبی و 32 میلیارد دیگر از محل اعتبارات شهرداری بیرجند تامین شده است.

وی همچنین از افتتاح بوستان قلعه، افتتاح خانه پارچه بافی و مجتمع گلخانه‌ای و مرکز فروش تولیدات افراد مورد حمایت مجتمع فوریت‌ای اجتماعی شهرداری بیرجند در سرای امینی به عنوان دیگر پروژه‌های یاد کرد که امروز به بهره‌برداری می‌رسند.

شهردار بیرجند از فلاحی و امینی خیرین بیرجندی برای همکاری با شهرداری در این زمینه تشکر کرد.

در ادامه این مراسم یکی از بانوان بهبود یافته مورد حمایت مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند با بیان اینکه بیش از شش سال است که بهبود یافته است گفت: از همه کسانی که به پاکی او و فرزندانش از جمله کمیته امداد و شهرداری بیرجند کمک کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

 وی افزود: دردهایی را که در این مسیر کشیدم با پشت سر گذاشتن بحران‌ها سبب رشدم شد و از مسئولان می‌خواهم که زمینه لازم را برای عدم برگشت بهبود یافتگان در جامعه را فراهم کنند.

در ادامه یکی از بهبود یافتگان مرد نیز گفت: 15 سال پیش با بحرانی که در زندگیم به وجود آمد، معتاد شدم و با آشنایی با مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند زمینه پاکیم فراهم شد و بیش از سه سال است که پاک شده‌ام و برای تحول در زندگی با توجه به مشکلات موجود در جامعه نیاز به حمایت مسئولان دارم.

در این مراسم کلیپ‌هایی از خدمات مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند و اقدامات شهرداری در ایام نوروز نمایش داده شد و در ادامه با حضور مسئولان حاضر در این مراسم افتتاح و گلنگ‌زنی پروژه ‌ای مورد نظر انجام شد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار