کد خبر: ۱۱۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
در تعطیلات عید نوروز؛
مسؤول هیئت امنای این امامزاده و عضو شورای اسلامی روستای غلام‌ویس گفت: در تعطیلات عید نوروز ۲ هزار درخت در محدوده امامزاده احمد(ع) روستای غلام‌ویس شهرستان خدابنده زنجان کاشته شد.

دو هزار درخت در محدوده امامزاده احمد (ع) زنجان کاشته شد

به گزارش آرانیوز از زنجان، «یوسفعلی سلیمانی» مسؤول هیئت امنای این امامزاده و عضو شورای اسلامی روستای غلام‌ویس امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای تعطیلات سال نو و روزهای اخیر با هدف زیباسازی محیط و مناسب سازی برای زائران و مسافران و با کمک ۱۰۰ نفر از اهالی روستا ۲ هزار درخت از نوع زینتی در زمین‌های محدوده امامزاده احمد (ع) غلام‌ویس کاشته شد.

مسؤول هیئت امنای این امامزاده و عضو شورای اسلامی روستای غلام‌ویس گفت: در سال‌های اخیر نیز یک هزار و ۲۰۰ درخت از نوع مثمر سیب ، گیلاس و آلبالو با همین هدف کاشتیم که اکنون میوه برخی از این درختان که به ثمر رسیده است صورت رایگان به زائران و مسافران امامزاده و اهالی روستا اهدا می‌شود.

وی افزود:  این روستا با داشتن  ۷۰۰ خانوار و حدود ۲ هزار نفر جمعیت با واقع شدن در دشت مابین زنجان و همدان و داشتن جاذبه های محلی و طبیعی مقصد مناسبی برای گردشگران طبیعت دوست به ویژه در فصل بهار و تابستان است و امامزاده واقع در محدوده روستا با داشتن زائر از نقاط دور و نزدیک و حتی خارج از محدوده استان ، علاوه بر این موارد ظرفیت مناسبی برای گردشگری مذهبی است و باید متولیان امر گردشگری و همچنین اوقاف با مشارکت دادن مردم از ظرفیت های خوب  واقع در این محل به نحو مناسبی در جهت پیشرفت و آبادانی منطقه استفاده کنند. 

به گفته سلیمانی امامزاده احمد (ع) واقع در روستای غلام‌ویس از نوادگان امام زین‌العابدین (ع) است و فاصله ۳ کیلومتری آن از روستا باعث شده که تاکنون از نعمت برق و راه آسفالته محروم بماند که تلاش مسئولین امر در جهت رفع این مشکل را خواستاریم.

وی خاطر نشان کرد:  مردم روستا و اهالی منطقه مشارکت خوبی در اداره و کمک به امامزاده دارند و علاوه بر مشارکت همگانی در درختکاری با کمک خیرین و اهالی موفق شده ایم یک  مهدیه و یک حسینیه هر کدام به مساحت یک هزار متر مربع و ۱۲ زائرسرا برای خدمات، رسانی و آسایش مردم ایجاد کنیم و به همین خاطر ارگان‌های دولتی نیز باید وظایف ذاتی خود در توسعه و گسترش خدمات‌رسانی خود را به این منطقه به نحو مناسب ایفا کنند.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار