کد خبر: ۱۱۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: همزمان با خروج سامانه بارشی از امشب، دما در صبح فردا سه‌شنبه در اکثر نقاط استان ۳ تا ۶ درجه افت کرده و در نیمه جنوبی یخبندان رخ می‌دهد.
وقوع یخبندان و کاهش ۶ درجه‌ای دما در کردستان

رحیم صدیقی در گفت‌وگو با آرانیوز در سنندج با اشاره به آخرین وضعیت جوی آب و هوایی اظهار داشت: بارش‌ها تا امشب در سطح استان ادامه دارد، هم‌اکنون در سنندج شاهد بارش باران هستیم. در طول شبانه‌روز گذشته بانه با 49.9 میلی‌متر پربارش‌ترین نقطه بوده است.

وی افزود: همزمان با خروج سامانه بارشی از امشب، دمای حداقل شبانه در صبح فردا سه‌شنبه در اکثر نقاط استان به طور میانگین 3 تا 6 درجه افت خواهد کرد، به طوری‌که انتظار می‌رود دمای کمینه شبانه به ویژه در نیمه جنوبی کردستان به محدوده یخبندان برسد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان از صدور هشدار سطح زرد خبر داد و گفت: سنندج، کامیاران، مریوان، قروه، دهگلان، بیجار، سقز، بانه، نساره و زرینه مرکز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما خواهد بود.

وی بیان کرد: کاهش دمای صبحگاهی و امکان خسارت به باغات و درختان دارای شکوفه و یا در حال گلدهی از دیگر عواقب فعالیت این سامانه بارشی است. از کشاورزان و باغداران درخواست می‌شود که از انجام هرس درختان خودداری کنند.

صدیقی خاطرنشان کرد: از بعدازظهر روز سه‌شنبه تا بعدازظهر روز چهارشنبه هفته جاری، برای نیمه غربی استان در برخی ساعات رگبار باران و رعد و برق و برای نیمه شرقی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود. روز پنج‌شنبه نیز به دلیل شرایط نسبتاً ناپایدار جوی احتمال رگبار باران دور از انتظار نیست.

وی اعلام کرد: از امروز تا روز پنج‌شنبه وزش باد گاهی شدید به ویژه فردا پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی کردستان میانگین دمای استان در طول شبانه‌روز گذشته را 3.2 درجه سانتی‌گراد ذکر کرد و گفت: در همین مدت سراب شهرک با 0.4- سردترین و سلین با 18.9 درجه گرم‌ترین نقطه کردستان بوده‌اند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار