کد خبر: ۱۱۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار اصفهان گفت: نمایشگاه قرآن به خودی خود یک رویداد فرهنگی عمیق و از جنبه اثرگذاری، یک کار عظیم و کم‌نظیر است و زمانی که نمایشگاه در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، قطعا اثرات معنوی بیشتری دارد.
برگزاری نمایشگاه قرآن در سلامت مردم جامعه تاثیر مثبتی دارد

محمدرضا جانثاری در گفت‌وگو با آرانیوز در اصفهان، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان درخصوص برگزاری نوزدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت اظهار داشت: نمایشگاه قرآن به خودی خود یک رویداد فرهنگی عمیق و از جنبه اثرگذاری، یک کار عظیم و کم‌نظیر است و زمانی که نمایشگاه در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، قطعا اثرات معنوی بیشتری دارد چون دل‌ها در این ماه مبارک، برای درک مفاهیم قرآنی آماده‌تر است.

وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در محل نمایشگاه سابق اصفهان بیان کرد: نمایشگاه در این محل به شکل خوبی برگزار شده؛ البته محیط فعلی برای برگزاری نمایشگاه محدود است و گنجایش لازم برای حضور همه فعالان قرآنی و عرضه محصولات‌شان را ندارد اما از طرف دیگر محیط فعلی داخل شهر قرار دارد و ایاب و ذهاب مردم راحت‌تر است و این مورد از جمله محاسن نمایشگاه امسال نسبت به ادوار قبل به شمار می‌رود.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار اصفهان عرضه نرم‌افزارهای جدید قرآنی را از جمله محاسن این نمایشگاه دانست و گفت: به نظرم امسال نمایشگاه در زمینه عرضه نرم‌افزارهای قرآنی رشد کرده و در این زمینه کارهای فاخری ارائه شده است.

وی از سطح کیفی دو نمایشگاه ابراز رضایت کرد و یادآور شد: با این حال نباید به سطح فعلی قانع شویم و امیدواریم که در سال‌های آینده نمایشگاه قدرتمندتری را برگزار کنیم

جانثاری ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری این نمایشگاه گفت: اگر بخواهیم درباره اهمیت نمایشگاه‌های قرآنی صحبت کنیم، باید بپرسیم که برگزار نشدن این نمایشگاه‌ها چه تبعاتی دربر دارد؟ دنیای امروز، دنیای رسانه و فضای مجازی است که علی‌رغم تمام محسنات، نکات منفی و آلودگی‌های خودش را هم دارد و دسترسی به آن راحت است و اگر مردم به ویژه نسل جوان با مفاهیم قرآنی آشنا نباشند، برای آنها تهدید به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: نمایشگاه قرآن فضای را ایجاد می‌کند که افراد با زحمت کمتر مفاهیم بیشتری را به است بیاورند و به اطلاعات مفید و دسته‌بندی شده در حوزه‌های مختلف دست پیدا کند و قطعا در سلامت فرد و جامعه تاثیر مثبتی دارد.

روایت تسنیم از نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در اصفهان + فیلم و تصاویر

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار اصفهان در پاسخ به این سئوال که برای بهبود کیفیت نمایشگاه در سال‌های آینده چه توصیه‌ای دارد، گفت: ما باید در همه زمینه‌ها به روز باشیم و در جریان پیشرفت علوم در زمینه‌های مختلف از جمله علوم قرآنی باشیم؛ مسئولان برگزاری نمایشگاه باید تلاش کنند تا هر سال مفاهیم بهتر و جدیدتری در نمایشگاه ارائه دهند.

وی افزود: علاوه بر این قطعا مسئولان برگزارکننده هم در پایان زمان برگزاری نمایشگاه شکل و نحوه اجرای کار را ارزیابی خواهند کرد و برای رفع معایب و تقویت محاسن تلاش می‌کنند.

جانثاری در پاسخ به این سئوال که برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی چقدر در نشر و گسترش فرهنگ اسلامی و قرآنی تأثیرگذار خواهد بود، گفت: به اندازه‌ای که از نمایشگاه استقبال به عمل می‌آید، به همان اندازه هم موثر خواهد بود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها