کد خبر: ۱۱۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
طی مراسمی‌ با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان و در آستانه نوروز ۱۴۰۳، طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی توسط اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر استان آغاز شد.‌
آغاز طرح خدمات بشردوستانه هلال احمر به مسافران نوروزی

به گزارش آرانیوز از بیرجند، طی مراسمی طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی امروز با حضور استاندار، مدیر عامل جمعیت هلال احمر و جمعی از مسئولان استان و در آستانه نوروز 1403، توسط اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر استان آغاز شد.‌

96 پایگاه امداد و نجات، پایگاه خدمات بشر دوستانه و خانه هلال در خراسان جنوبی تشکیل شده و تا 16 فروردین به مسافرین نوروزی خدمت رسانی می‌کنند.

پایگاه‌های خدمات بشردوستانه در 30 کیلومتری شهرها برپا شده و امسال 3 هزار نفر از داوطلبان در طرح خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر خدمات‌رسانی خواهند کرد.

در این پایگاه‌ها تحت عنوان فاخر فضای دوستدار کودک، طرح بهرفت، غرفه سلامت و تندرستی، راهنمای مسافران نوروزی، پاسخگویی به مسائل شرعی و خیمه نماز پیش‌بینی شده است.

استاندار خراسان جنوبی به پویش «بهرفت» جمعیت هلال احمر پیوست

استاندار خراسان جنوبی همچنین با حضور در یکی از پست‌های خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر استان به پویش «بهرفت» این جمعیت پیوست.

جواد قناعت با حضور در پست خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر استان مزین به نام شهید امدادگر سیدفخرالدین عمادی با امضاء پیمان‌نامه بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) و تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، ایمنی و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، سفری مسئولانه و پرنشاط را برای هموطنان آرزو کرد.

این طرح در راستای بهبود فرهنگ و رفتارهای ترافیکی رانندگی در جریان سفرهای نوروزی اجرایی می‌شود که طی آن ضمن توجیه رانندگان، در قالب میثاق نامه‌هایی نسبت به ایمنی سرنشینان و کودکان متعهد می‌شوند.

 امسال جمعیت هلال‌احمر با 96 پایگاه و 40 خانه هلال به استقبال مسافران در نوروز 1403 می‌رود. پایگاه‌های بشردوستانه نیز در ورودی 11 شهرستان خراسان‌جنوبی مستقر می‌شوند که در این پایگاه‌ها فضای دوستدار کودک و راهنمای مسافرین فعال است. 

 

 
نظرشما
پربازدیدها