کد خبر: ۱۱۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
تنها تیم لیگ برتری فوتبال بانوان استان کردستان در حالی گرفتار در مخمصه و هزینه‌ها شده که رئیس شورای شهر سنندج به‌جای متولیان ورزش‌وجوانان و هیئت فوتبال، هزینه بلیت مسابقات را تقبل کرد.
کلاف سردرگم تنها تیم لیگ برتری کردستان کجاست؟

به گزارش آرانیوز از سنندج، مشکلات تیم‌داری در ورزش به ویژه در عرصه فوتبال فراوان است، اما برخی چالش‌ها از قبیل تأمین مالی، نداشتن خودرو یا هزینه اعزام به مسابقات، مشکل اسکان  نبود مدیریت باشگاه و از هم پاشیدگی تیم می‌تواند موتور محرک هر تیم ورزشی را از حرکت بازدارد، وضعیتی که هم‌اینک تیم فوتبال کانی کردستان  را تحت تأثیر قرار داده است.

تیم کانی، تنها تیم لیگ برتری فوتبال کردستان و محبوب هزاران فوتبال‌دوست در حالی اوضاع خوبی ندارد که هر روز خبرهای بدی از اوضاع این تیم و باشگاه آن به گوش می‌رسد و بر نگرانی فوتبال‌دوستان استان می‌افزاید.

تیم فوتبال بانوان لیگ برتر کردستان در چند سال اخیر به دلیل مشکلاتی در بخش ابهام در مدیریت و نبود اسپانسر دچار بحران‌های شدیدی شده و همچنان با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند که حاصل آن در این مدت و اکنون، خطرِ سقوط از لیگ برتر به لیگ دسته یک کشور است.

وضعیت این تیم که سابقه 14 سال حضور در لیگ برتری را دارد به کلاف سردرگمی تبدیل شده که همچنان، لاینحل مانده است. ماجرا از این قرار است که چند روز قبل فاطمه صادقی به عنوان مربی تیم لیگ برتر بانوان استان کردستان در دفتر خبرگزاری آرانیوز کردستان حضور یافت و در گفت‌وگو با خبرنگاران این رسانه از مشکلات این تیم سخن به زبان آورد. او از عدم حمایت مسئولان به شدت گله‌مند و خواستار پیدا شدن یک اسپانسر و کمک به این تیم شد.

شرمین رحمتی، مدیر این تیم نیز با حضور در دفتر خبرگزاری آرانیوز کردستان، خواستار پیگیری مشکلات این تیم از مسئولان شد و گفت: جمعه شب باید برای مسابقه با تیم سیرجان راهی کرمان شویم که با رایزنی توانستیم محل اسکانی در اختیارمان بگذارند اما پول بلیط رفت نداریم. از این رسانه انتظار می‌رود که این مشکل ما را مطالبه‌گری کند.

به گفته وی، این تیم در آستانه خطر سقوط به دسته دوم است، اگر در سه بازی مانده این فصل، یک بازی را نبریم، امتیاز لیگ برتری را از دست خواهیم داد. اگر یک بازی هم حضور پیدا نکنیم به منزله تبانی و باخت محسوب می‌شود که آن هم به ضرر ماست. بنابراین باید سه بازی پیش‌رو حتماً حضور پیدا کنیم وگرنه شرایط اعزام را که نداریم.

مدیر تیم کانی کردستان عنوان کرد: 14 سال است که این تیم لیگ برتری را با هزاران مشکل حفظ کرده‌ایم، واقعاً مشکل اسپانسر داریم، مسئولان نیز بارها و بارها قول کمک به ما داده‌اند اما در عمل هیچ!

خبرنگار آرانیوز این مشکل را از چندین دستگاه برای اختصاص یک اتوبوس در اختیار این تیم پیگیری کرد که به‌دلیل عدم مجوز تردد در خارج از شهر، منع داشتند. سپس موضوع را با «عزت رضایی» رئیس شورای شهر سنندج در میان گذاشتیم که وی بلافاصله پرداخت هزینه بلیط 23 نفر اعضای این تیم متشکل (ورزشکار، مربی، سرمربی) از سنندج به تهران را تقبل کرد.

رحمتی، مدیر تیم کانی کردستان با قدردانی از پیگیری خبرنگار آرانیوز و همکاری شورای شهر گفت: خوشبختانه هماهنگی لازم صورت گرفته، مشکلمان برطرف و اعضای تیم ما امشب با اتوبوس به تهران رفته و سپس از تهران به صورت هوایی که یک خیر دیگر هزینه‌ها را تقبل کرده، به کرمان می‌رویم. بازی بسیار سختی پیش‌رو داریم اما امیدواریم بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

به گزارش آرانیوز؛ با همه بیم و امیدها تیم 9 امتیازی کانی کردستان در چارچوب رقابت‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال به مصاف میزبان خود تیم شهرداری سیرجان می‌رود. تنها نماینده کردستان با کسب پیروزی در این دیدار یا دو بازی پایانی می‌تواند جایگاه خود را بین 8 تیم اول لیگ برتر تثبیت کند.

البته برد در مقابل تیم 31 امتیازی سیرجان و رده سومی جدول لیگ برتر زنان کاری سخت به نظر می‌رسد. نماینده استان کردستان اکنون با 9 امتیاز، 2 برد، 3 تساوی و 10 باخت در 15 بازی در رده هشتم جدول رده‌بندی و بالاتر از ایساتیس کران فارس با 8 امتیاز و آوای تهران 6 امتیازی قرار دارد.

خاتون بم، زنان ملوان و شهرداری سیرجان، به ترتیب رده‌های اول، دوم و سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال بانوان کشور را به خود اختصاص داده‌اند. 2 تیم قعر جدولی لیگ برتر با پایان فصل، به لیگ دسته یک سقوط می‌کنند که در صورت عدم پیروزی نماینده استان در یکی از سه بازی مانده، امکان سقوط در انتظار است.

اقشار مختلف مردم می‌توانند سوژه‌های خبری و مشکلات خود را جهت انعکاس و پیگیری به خبرگزاری آرانیوز کردستان اعلام کنند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار