کد خبر: ۱۱۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین:
«کاظمی» گفت: هرچه فعالیت‌ها در مساجد رونق یابد، آسیب‌های اجتماعی کمتری را شاهد خواهیم بود.

رونق فعالیت‌های مساجد کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد

به گزارش آرانیوز از قزوین، «عباس کاظمی» معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در آیین گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در قزوین که با حضور مسئولان استانی در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ما خود را از کانون‌های مساجد می دانیم و ثمرات و برکات این مجموعه را هم از نزدیک تجربه کرده‌ایم. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش قابل توجهی در کنار مسجد ایفا می‌کنند و البته با نقطه مطلوب فاصله داریم ولی پر کردن این فاصله نیازمند همت کانونی ها است.

وی عنوان کرد: ما در سطح استان قزوین، کانون های فرهنگی هنری ترازی داریم که زمینه‌ساز اتفاقات بزرگ بودند که از جمله این کانون‌ها، کانون فرهنگی هنری ولایت قزوین است.

کاظمی با اشاره به ظرفیت بالای کانون های مساجد عنوان کرد: جا دارد در این حوزه هم افزایی صورت گیرد تا فاصله بین وضع موجود و نقطه مطلوب پر شود. 

این مسئول تصریح کرد: هرچه فعالیت ها در مساجد رونق یابد، آسیب های اجتماعی کمتری را شاهد خواهیم بود و البته هرجا مسجدی پای کار نبوده و آغوش باز به روی جوانان نداشته باشد، گرفتاری های آن محل بیش از سایر مناطق است.  

در ادامه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در خصوص اجرای طرح مسطورا در قزوین اضافه کرد: یکی از طرح های ویژه ماه مبارک رمضان که به صورت کشوری اجرا می شود، طرح زندگی با آیه ها «مسطورا» است که در این طرح ملی قرار است هر روز در ماه رمضان 30 فراز قرآن را بیاموزیم.

حجت الاسلام پورآرین خاطر‌نشان کرد: در این طرح هر روز یک فراز آماده و اجرا می شود و سوالاتی در صدا و سیمای استان طرح و مردم در این مسابقه شرکت می کنند.

وی یادآور شد: بحث جهاد تبیین وظیفه همه ماست و هر کدام باید خود را مجهز به محتوا کنیم و این طرح در راستای محتوایی است که در جهاد تبیین به آن نیاز داریم و ان‌شاءالله شما فعالان مسجدی کمک کنید این طرح را اجرایی کنیم و این کار، کار مردمی است و از شما می خواهیم در این طرح ملی و در راستای پیاده کردن این ۳۰ فراز مشارکت داشته باشید.

‌در این مراسم از 54 نفر از مدیران فعال کانون‌ها، امامان جماعت، هیئت امنا، فعالان فرهنگی و مدیران کانون‌های تخصصی خواهران و مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان قزوین تجلیل به عمل آمد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها