کد خبر: ۱۱۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
نشست مطبوعاتی رئیس شورای شهر بیرجند با موضوع معرفی سرپرست برای شهرداری بیرجند در حال برگزاری شد که مهدی بهترین شهردار بیرجند این برکناری را نپذیرفت و گفت:کار شورای شهر قانونی نیست و بنده زیردست مقامات بالادستی هستم.
شهردار بیرجند عزل شد/ مخالفت آقای بهترین برای برکناری!

به گزارش آرانیوز از بیرجند، حجت‌الاسلام مهدی عبدالرزاق‌نژاد امروز در نشست خبری اظهار داشت: در سال سوم شورای اسلامی شهر رویه جدید ایجاد کردیم و با اصرار همکاران کاندید شده و با 9 رای رئیس شورا شدم. هدف ما تعامل و تفاهم در بین اعضای شورای شهر، شهردار و مسئولان مرتبط با کارهای شهری بود. روحیه تفاهم و گذشت باید در همه اعضاء وجود داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند افزود: بسیاری از پروژه‌های شهری در دو ساله اول دوره ششم قفل شده بود که از جمله آن پادگان 04 و انتقال پساب فاضلاب و صنوف آلاینده و ترافیک شهری که باید رفع می‌شد.

عبدالرزاق‌نژاد تصریح کرد: در سال سوم نخستین پروژه که باید گره‌های آن باز شود پادگان 04 بود و انتقال ساختمان‌های داخل آن و میدان اجتماعات و تملک برخی مناطق پادگان مهم بود و در استانداری نیز بحث پادگان 04 مطرح شد و در آن جلسه سریع و شفاف بر تعریض خیابان ارتش با متراژ 30 متر و بازگشایی خیابان معلم و خیابان عدل و تملک کانون بازنشستگان ارتش و تعریض خیابان قرنی به متراژ 50 متر تأکید شد.

وی ادامه داد: در آن جلسه دفاع شد اما این خواسته‌ها اجرایی نشد و آقای شهردار با خواسته شورا همراه نبود و در ایام دهه فجر خبر رسید خیابان جدید در پادگان 04 به سمت خیابان ارتش کشیده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند خاطرنشان کرد: پیامکی به آقای شهردار اعلام کردیم اما جوابی به خواسته‌های ما داده نشد و دوباره در اوایل بهمن ماه اعلام شد نظر شورا بازگشایی همزمان خیابان معلم و عدل بود نه یک خیابان جدید کشیده شود.

عبدالرزاق‌نژاد اظهار داشت: با کار شهردار در بازگشایی خیابان جدید به ترافیک خیابان ارتش افزوده شد و بسیار فوری خیابان جدید در خیابان ارتش کشیده شد و نشان می‌دهد اگر شهردار کاری بخواهد می‌تواند سریع انجام دهد، اما اگر نخواهد هزار و یک تبصره می‌آورند و آقای شهردار، شهردار مردم نیست بلکه شهردار برخی مسئولان است. شهردار به دستگاه‌هایی که به آن لوح بدهند و تمجید کنند، توجه دارد.

وی افزود: در ایام دهه فجر اعلام شد 22 پروژه به اضافه خیابان جدید در خیابان ارتش افتتاح شد اما این پروژه‌ها مانند سرویس بهداشتی، پیاده رو و جدول‌کشی بود در حالی که این پروژه‌ها کار روتین شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: در پروژه‌های شهرداری کسی از ما اعلام نظر نکرد و دعوت نشد و تحت فشار مردم بودم و یک سری بی‌عدالتی‌ها در شهر رخ می‌داد و برای برخی ساخت و سازها پلمپ صورت می‌گیرد ولی برخی ساخت و سازها به این شکل نیست و نباید نگاه کنند فلان نفر مسئول است باید ملاک قانون باشد.

عبدالرزاق‌نژاد بیان کرد: در جلسه‌ای که 28 بهمن ماه بیان کردم شهردار بیرجند صلاحیت کافی برای ادامه کار ندارد و از 7 نفر 5 نفر تأیید کردند و باید رأی‌گیری شود و یک مصوبه آماده کردیم که به فرمانداری بفرستیم اما این خبر به گوش برخی مسئولان رسید و فرماندار اعلام کرد در آستانه انتخابات مصوبه فرستاده نشود و شب از طرف مدیرکل دفتر فنی اعلام شد که استاندار گفتند دست نگه دارید و سپس از اطلاعات هم تماس گرفتند که دست نگه داریم.

وی افزود: انتخابات تمام شد و بعد مصوبه عزل شهردار را فرستادیم به فرمانداری اما جوابی به ما نرسید در حالی که ظرف 14 روز باید جواب به ما برسد و نه تنها جوابی نیامد، بلکه آقای فرماندار جواب تلفن‌های ما را نمی‌دهد، لذا با توجه به اتمام مهلت قانونی و به استناد تبصره 7 ماده 80 قانون شورا از 20 اسفند ماه آقای بهترین شهردار بیرجند وجاهت قانونی ندارد و آقای حسن خسروی به عنوان سرپرست شهرداری را تأیید کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند افزود: نامه‌ای صبح امروز از فرمانداری با تاریخ 17 اسفند به دست ما رسید که در آن قیدشده متن برکناری شهردار ایراد قانونی دارد. امروز نیز شورای شهر نامه‌ای به آقای بهترین زد که هر گونه کار اداری و شهری او از 20 اسفند خلاف قانون است‌.

عبدالرزاق‌نژاد گفت: شهردار این برکناری را نپذیرفتند و گفتند کار شورای شهر قانونی نیست و بنده زیردست مقامات بالادستی هستم که این مقامات آقای فرماندار و آقای عباس‌زاده معاون عمرانی استاندار است.

وی بیان کرد: قاطعانه اعلام می‌کنیم نظر اعضای شورای شهر این است مهدی بهترین صلاحیت ندارند و گره‌های شهر نه تنها باز نمی‌شود بلکه کارها قفل می‌شود؛ به تقاطع‌های غیر هم‌سطح شهر، انتقال صنوف آلاینده و انتقال پساب فاضلاب توجهی نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند عنوان کرد: هر مکاتبه‌ای از سوی آقای بهترین وجاهت قانونی ندارد و از امروز حسن خسروی سرپرست شهرداری بیرجند است و از مسئولان دولت می‌خواهیم دست از حمایت آقای بهترین بردارند یا هم از اعضای شورای شهر شکایت و ما را بازداشت کنند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار