کد خبر: ۱۱۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:
«اسمعیلی» گفت: در حال‌ حاضر ۴۴ هزار نفر از ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین هستند که از این تعداد ۳ هزار شهید، ۷۵۰۰ جانباز و ۶۶۲ آزاده هستند و مابقی نیز خانواده‌های این عزیزان را تشکیل می‌دهند.

۴۴ هزار ایثارگر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین هستند

به گزارش آرانیوز از قزوین، به  مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، «سمیه اسمعیلی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با حضور در مسجد النبی (ص) قزوین، پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: این بنیاد در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به دستور حضرت امام‌ خمینی (ره) تأسیس و در سال ۱۳۸۳ به‌نام روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری شد.

این مسئول با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای ۲ رسالت اصلی است، افزود: این دو رسالت خدمت‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند که خوشبختانه در استان قزوین دستگاه‌های متولی امر فرهنگی و تشکل‌های مردم‌نهاد در این زمینه فعال بوده و با بنیاد همراهی و هماهنگی خوبی داشتند و این نهاد را در جهت تحقق رسالت‌هایش یاری کردند.

اسمعیلی خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از مظلوم‌ترین و بهترین اقشار جامعه عنوان کرد و بیان داشت: این عزیزان روزی برای دفاع از اسلام و کیان این آب‌وخاک از جان خود گذشتند و امروز ثمره خون شهیدان، ایثارگران و جانبازان است که چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به قوانین ایثارگری، افزود: خانواده شهدا و ایثارگران طبق قانون مثل سایر اقشار مختلف جامعه باید خدماتی بگیرند که محق این خدمات هستند.

وی یادآور شد: متاسفانه فقط ۳۰ درصد قوانین ایثارگری در حال اجرا است و مابقی یا اجرا نمی‌شود یا به صورت ناقص اجرا می‌شوند و حقی که باید به جامعه ایثارگری ادا شود، انجام نمی‌شود.

این مسئول ادامه داد: از همه مسئولان و دست‌اندرکاران نظام درخواست داریم با توجه به مشکلات، محدودیت‌ها و کمبود اعتبارات، به‌صورت شایسته حق این بزرگواران را ادا کنند.

اسمعیلی با اشاره به آمار جامعه ایثارگری استان قزوین، بیان داشت: در حال‌ حاضر ۴۴ هزار نفر از ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین هستند که از این تعداد ۳ هزار شهید، ۷۵۰۰ جانباز و ۶۶۲ آزاده هستند و مابقی نیز خانواده‌های این عزیزان را تشکیل می‌دهند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها