کد خبر: ۱۱۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی گفت: از ۲۲ بهمن ماه تاکنون، با راه‌اندازی ۹ سایت دیگر توسعه شبکه ملی اطلاعات، ۱۲ روستای استان با جمعیتی بیش از یک هزار و ۲۷۰ خانوار، از اینترنت پرسرعت همراه بهر‌ه‌مند شدند.
۱۲ روستای خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند

به گزارش آرانیوز از بیرجند، مصطفی بهی از راه‌ندازی 12 سایت دیگر توسعه شبکه ملی اطلاعات، در سطح روستاهای استان، از 22 بهمن ماه تاکنون  خبر داد و گفت: در ادامه اجرای طرح توسعه خدمات ارتباطی در سطح روستاهای استان، 3 سایت جدید الحداث توسعه شبکه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه راه اندازی، 5 سایت تلفن همراه موجود در روستاها به تکنولوژی نسل 4 همراه مجهز و 1 تقویت‌کننده پوشش اینترنت پرسرعت همراه نصب و راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: سایت‌های جدید در روستاهای گزدز شهرستان سربیشه و القور و شکراب شهرستان بیرجند راه‌اندازی شده‌اند که این روستاها و روستاهای ماسن و کوشکک را از سرویس تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند کرده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: با ارتقاء 5 سایت تلفن همراه دیگر، روستاهای چارفرسخ، دهک و سیدمراد شهرستان نهبندان و دل آباد و مرک شهرستان بیرجند و با نصب و راه‌اندازی رپیتر روستای حسین آباد شهرستان فردوس، این روستاها از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

بهی اظهار داشت: با اجرای این پروژه‌ها که با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال، از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده‌اند، بیش از یک هزار و 270 خانوار روستایی استان، از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها