کد خبر: ۱۱۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی خبر داد؛
مؤمنی گفت: همزمان با سراسر کشور در روز چهارشنبه شانزدهم اسفند جشن خودکفایی ۴۳۰۰ خانوار تحت حمایت در سراسر استان مرکزی با عنوان «بلندای همت» برگزار خواهد شد.

برگزاری جشن خودکفایی ۴۳۰۰ مددجوی کمیته امداد استان مرکزی

به گزارش آرانیوز از اراک، «مجید مؤمنی» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد یازده ماهه این نهاد حمایتی در سطح استان اظهار داشت: ۴۳ هزار و ۱۶۵ خانوار در سطح استان تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته این آمار بیش از ۴۵ هزار خانوار بود، گفت: باتوجه به حمایت‌ها و تسهیلاتی که در اختیار خانوار‌های مستعد قرار گرفت و با اجرای طرح‌های اشتغال بیش از دو هزار خانوار به خوکفایی رسیدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی تصریح کرد: همزمان با سراسر کشور در روز چهارشنبه شانزدهم اسفند جشن خودکفایی ۴۳۰۰ خانوار تحت حمایت در سراسر استان مرکزی با عنوان «بلندای همت» برگزار خواهد شد.

مؤمنی با تاکید بر اینکه دوره‌های آموزشی مهارتی برای خانوار‌های مستعد تحت پوشش برگزا شده است، گفت: از ۴۳ هزار خانوار تحت پوشش ایجاد اشتغال برای همه مددجویان به خاطر شرایط سنی ممکن نیست، لذا ۲۹ هزار خانوار که شامل سالمندان و کودکان بودند جداسازی و در نهایت ۱۴ هزار خانوار مستعد اشتغال شناسایی شدند.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال ایجاد شده برای مددجویان تحت حمایت جزو اشتغال‌های پایدار است، افزود: ۴ هزار و ۷۲۵ خانوار از این تعداد، آموزش اشتغال فرا گرفتند؛ ۳ هزار و ۷۶۱ فقره اشتغال پایدار در سال جاری برای مددجویان این نهاد ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی به جشن نیکوکاری اشاره و تصریح کرد: امروز و همزمان با سالگرد تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) زنگ نیکوکاری در یکی از مدارس اراک نواخته خواهد شد. مؤمنی با تاکید بر اینکه دو هزار و ۸۶۰ پایگاه نیکوکاری متشکل از موکب‌ها، پایگاه‌های بسیج و مراکز نیکوکاری در سطح استان مرکزی فعالیت دارند؛ ۳۸۲ مرکز نیکوکاری در سطح استان مثل همیشه در همه صحنه‌ها حضور داشته و در کمک به نیازمندان همیشه پای کار بوده‌اند.

وی ادامه داد: مرکز نیکوکاری آموزش‌ و پرورش استان با عنوان مرکز نیکوکاری شهید فهمیده نیز ۴۰ هزار از ابتدای سال بین دانش‌آموزان توزیع کرده است که جمع‌آوری و به نیازمندان تحت پوشش همان مرکز توزیع خواهد شد. ۲۴۵ سری جهیزیه توسط مراکز نیکوکاری با ارزش ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ۶۲۱ سری جهیزیه توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) به عروس و داماد‌های نیازمند اهدا شده است.

مؤمنی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن نیازمندان گفت: در این بخش خیرین، سپاه و گروه‌های جهادی و بیناد مستضعفین کمک شایانی به کمیته امداد امام خمینی کرده‌اند؛ ۸۱ واحد ساخته شده است که در حال تحویل به مددجویان است. همچنین یک‌هزار و ۷۹ واحد نیز در دست ساخت است که ۱۵۴ واحد افتتاح شده است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار