کد خبر: ۱۱۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
حضور حداکثری، اقتدار ملی/ فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین:
سردار «رفیعی آتانی» گفت: مهمترین شاخصه نمایندگان این است که اولا باید متناسب با نیاز امروز جامعه وعده داده و ثانیا توانایی تحقق وعده های خود را داشته باشند.

کاندیدا‌ها باید توانایی تحقق وعده‌های خود را داشته باشند

به گزارش آرانیوز از قزوین، سردار «رستمعلی رفیعی آتانی» فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در نشست صمیمی و تعاملی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات فرماندهی سپاه استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: موضوع مهم و سرنوشت ساز انتخابات از ابتدای سال مورد توجه و مطالبه مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی افزود: به واسطه اهمیت انتخاباتِ امسال، مقام معظم رهبری خیلی زودهنگام وارد این ماجرا شد و چهار کلید واژه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را مطرح کردند و انتظار دارند تا هرکسی که در جامعه نورانی ایران زندگی می کند سهم خود را به انجام برساند.

این مسئول تصریح کرد: امسال برای هر کرسی نمایندگی در شهر قزوین ۷۵ نفر در حال رقابت هستند و تاکستان و بوئین‌زهرا هم چنین شرایطی را دارند و در مجموع زمینه برای رقابت سالم فراهم است.

سردار رفیعی آتانی عنوان کرد: برای تحقق امر سلامت و امنیت در انتخابات، جامعه اطلاعاتی و فراجا تمام ظرفیت‌های خود را پای کار آوردند تا انتخابات در صحت و سلامت برگزار شود.

وی ادامه داد: دو واژه سلامت و امنیت از نگاه دوراندیش مقام معظم رهبری در شناخت دشمن بیان شد زیرا دشمنان ما تمام تلاش خود را به کار گرفتند که ناامنی را در کشور به وجود آورند، لذا مقام معظم رهبری در توصیف راهپیمایی ۲۲ بهمن هم از مردم و هم از تامین کنندگان امنیت مراسم راهپیمایی قدردانی کردند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین عنوان کرد: در مورد مشارکت حداکثری مردم هم همچنان فرصت های خوبی در اختیار داریم و اصحاب رسانه می‌توانند شور انتخاباتی را ارتقا بخشیده و با برقراری ارتباط و تعامل مناسب با کاندیداها و مردم، فعالیت‌های انتخاباتی را رونق دهند.

این مسئول تاکید کرد: در این مرحله اصل اساسی، مشارکت است البته این موضوع بدین معنا نیست که سایر مباحث مطرح شده دارای اهمیت نیست. با توجه به اهمیت مشارکت، دشمنان با انبوه فضای رسانه‌ای و مجازی خود در ابتدا تلاش کردند تا مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت نکنند اما خوشبختانه مثل همیشه با هوشیاری و بیداری ملت ایران در اکثر نقاط کشور بیش از ۲۵ تا ۳۰ درصد شاهد حضور مردم بودیم.

سردار رفیعی آتانی تصریح کرد: در شرایط کنونی دشمنان انقلاب و نظام در تلاشند تا انتخابات ۱۱ اسفند با مشارکت حداقلی رقم بخورد بنابراین ضرورت دارد اصحاب رسانه با نگاه پرسشگرانه در قبال کاندیداها و آحاد مردم و انتشار مطالبی از این دست، ضمن بیان دغدغه‌ها و مطالبات مردم با تاکید بر وحدت و انسجام ملی، مردم را برای حضور پای صندوق های رای دعوت و تشویق کنند.

وی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه به عنوان علمداران و بیرق داران عرصه اطلاع رسانی می توانند در تحقق امر مهم مشارکت حداکثری در انتخابات تاثیرگذار باشند و ما همواره شاهد اثرگذاری رسانه های استان در موارد بسیار زیادی بودیم، این بار هم باید با کمک یکدیگر، همدل و متحد ۱۱ اسفند را در تقویم سیاسی کشور ماندگار کرده و از آن صیانت کنیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: امیدواریم مردم هوشیار و بصیر استان قزوین همراه با ملت بزرگ ایران اسلامی در جای جای این کشور با انتخاب اصلح، مجلسی کارآمد و قوی را تشکیل دهند.

وی اضافه کرد: مهمترین شاخصه نمایندگان این است که اولا باید متناسب با نیاز امروز جامعه وعده داده و هم اینکه توانایی تحقق وعده‌های خود را داشته باشند، اشراف داشتن به قوانین کشور و وظایف نمایندگی هم از دیگر ویژگی‌های بارزی است که باید نمایندگان به آن مسلط باشند زیرا بعضا نمایندگان وعده‌هایی می‌دهند که اصلا در حیطه اختیارات آنان نیست و برعهده دستگاه‌های اجرایی است.

سردار رفیعی آتانی ابراز داشت: در نظرسنجی‌های صورت گرفته از مردم از آنان سوال شد که مهمترین دغدغه شما چیست که بیش از ۵۰ درصد افراد، مباحث معیشتی و اقتصادی را عنوان کردند لذا هر نماینده ای که ایده و طرح مناسبی برای رفع این مشکل دارد دارای شاخص نمایندگی این دوره است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: از مردم سوال شده که اخبار خود را از کدام منبع دریافت می‌کنند که در پاسخ فضای مجازی را مطرح کردند و اما در پاسخ به اینکه بیشترین تاثیرپذیری را از کجا دریافت می‌کنند پاسخ دادند که از جمع خانواده و آشنایان و دوستان بیشتر تاثیر می‌گیرند.

این مسئول تاکید کرد: هر نماینده‌ای که حرف پشت پرده وی با سخن پشت تریبون و در انظار عمومی او یکی بود حائز شرایط نمایندگی است، همچنین مدیریت جهادی داشتن و استمرار در انجام فعالیت‌ها از دیگر شاخصه‌های مهم نمایندگی است. 

وی بیان داشت: در خصوص ارزیابی عملکرد نمایندگان فعلی هم باید به این نکته توجه داشت که چقدر فعالیت آنان در سطح ملی اثربخش بوده و در تصمیمات ملی نقش آفرین بودند تا مردم بر این اساس تصمیم بگیرند و انتخاب کنند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با تاکید بر اینکه تخریب افراد در هر شرایطی اقدام نادرستی است؛ گفت: این کار بیشتر به جای فردِ مورد بی‌احترامی و تخریب واقع شده، به خودِ شخص تخریب کننده ضربه می زند، کاندیداها فقط باید به بیان توانمندی‌های خود بپردازند و برنامه‌ها و طرح‌های خود را بیان کنند چراکه مردم هم از این بد اخلاقی‌ها و تنش‌ها بیزار هستند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها