کد خبر: ۱۱۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
بازیکنان تازه‌‌وارد ذوب‌آهن روز گذشته در اولین بازی رسمی که برای گاندوهای اصفهانی به میدان رفتند، عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته و نقش پررنگی در پیروزی تیم‌شان ایفا کردند تا سبزپوشان اصفهانی به ادامه روند موفقیت‌هایشان امیدوارتر از قبل شوند.
عملکرد خوب تازه‌واردهای ذوب‌آهن در نخستین بازی رسمی

به گزارش آرانیوز از اصفهان، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی به مصاف آکادمی کیا تهران رفت و این تیم را با نتیجه 3 برصفر شکست داد و راهی دور بعدی رقابت‌ها شد.

ذوب‌آهن روز گذشته در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی با تیم دسته دومی آکادمی کیا رو به رو شد و در یک دیدار جذاب و نفس‌گیر، موفق شد شاگردان مهدوی‌کیا را با 3 گل شکست داده و راهی دور بعد شود. سبزپوشان اصفهانی که در نیم‌فصل اول روند خوبی را پشت سر گذاشته و نتایج خوبی هم کسب کرده بودند و جزو مدعیان کسب سهمیه آسیایی به شمار می‌آیند، تلاش دارند تا با قهرمانی در جام حذفی نیز خوب ظاهر شده و با قهرمانی در این جام مسیر ساده‌تری برای رسیدن به آسیا را طی کنند.

ذوبی‌ها روز گذشته در شرایطی به میدان رفته بودند که در تعطیلات بازیکنان زیادی از این تیم جدا شدند و ترکیب ذوب‌آهن دست‌خوش تغییرات جدی شد. سبزپوشان اصفهانی در پنجره نقل و انتقالات زمستانی حبیب فرعباسی، سجاد عاشوری، سعید باقرپسند، فرشاد محمدی‌مهر و جلال مداحی را از دست دادند و در همین مدت ارشیا سرشوق، محسن فروزان، محسن آزدباد، سعید کریمی و احمد شریعت‌زاده را به خدمت گرفتند‌.

ذوب‌آهن لیگ بیست و سوم حال و روز خوبی داشته و رفته رفته به اوج نزدیک می‌شود. تیم ربیعی که در ابتدای فصل فوتبال زیبایی بازی می‌کرد اما در نتیجه‌گیری مشکل داشت، به مرور زمان به مرز پختگی رسیده و علاوه بر ارائه یک فوتبال دلچسب، در نتیجه‌گیری نیز موفق عمل می‌کند.

شاگردان ربیعی روز گذشته با وجود آنکه از شرایط مسابقه به در بودند اما در مجموع بازی خوبی را به نمایش گذاشته و برتری محسوسی نسبت به حریف خود داشتند. قلعه‌نویی در این دیدار تیمش را کاملا هجومی راهی میدان کرده و با تمام قوا مقابل حریف کم‌نام و نشان خود حاضر شده بود.

ربیعی روز گذشته تیمش را با همان آرایش همیشگی 2_5_3 راهی میدان کرده و به دنبال آن بود که با ایجاد برتری عددی در میانه زمین، کنترل توپ و میدان را در دست گرفته و با ایجاد و طراحی موج حملات پیاپی، خلق موقعیت کنند.

ذوبی‌ها در فاز هجومی بازی مستقیم را در دستور کار قرار داده بودند و بر همین اساس تلاش داشتند تا پرس از جلو، ارتباط خط میانی و خط دفاع بازیکنان آکادمی کیا را قطع کرده و با استفاده از پاس‌های عرضی و ارسال‌های کوتاه و بلند به محوطه جریمه، از توانایی مهاجمان‌شان در نبردهای هوایی بهره ببرند و به گل برسند.

با این حال سبزپوشان اصفهانی در 20 دقیقه ابتدایی بازی، اسیر دوندگی بالا و پرس قدرتمند شاگردان مهدوی‌کیا شدند و عملا نتوانستند موقعیت چندانی ایجاد کنند؛ نقطه ضعفی که پس از به ثمر رسیدن گل اول و جلو کشیدن شاگردان مهدوی‌کیا، کاهش پیدا کرده و ذوبی‌ها در اواخر نیمه توانستند موقعیت‌های باکیفیت‌تری را خلق کنند.

نگاهی به اولین تقابل ذوب‌آهن در جام حذفی؛ دیدار ربیعی و برادران مهدوی‌کیا
هنوز پنجره نقل و انتقالاتی ذوب‌آهن بسته است؛ انتقال محمدحسین اسلامی منتفی شد

در نیمه دوم ذوب‌آهن تغییر رویکرد داد و بازی هجومی‌تری ارائه کرد؛ شاگردان ربیعی در این نیمه منسجم‌تر بازی کردند و کم شدن فاصله بین خطوط به ویژه خط میانی و حمله این تیم باعث شد تا انتقال توپ بهتر شکل بگیرد و ضرب‌آهنگ هجومی بهبود یابد. از طرفی ذوبی‌ها در نیمه دوم با اجرای دقیق پرس از جلو و دریافت‌ توپ‌های سوم، توانستند موقعیت‌های بهتری خلق کنند و شاید اگر مهاجمان در زدن ضربات نهایی دقت بیشتری به خرج می‌دادند، گل‌های بیشتری هم به ثمر می‌رسید. 

عملکرد مثبت تازه‌‌وارد‌ها

نکته قابل توجه درباره ذوب‌آهن این فصل این است که بازیکنان این تیم نسبت به فصول گذشته، دوندگی بالاتری دارند و در تمام دقایق بازی با تمرکز روانی بالایی به انجام وظایف‌شان می‌پردازند . پوئن مثبتی که منجر به فرصت‌طلبی بیشتر ذوبی‌ها شده و ذوب‌آهن را تبدیل به یک تیم نتیجه‌گرا و خطرناک نموده این است که در هر لحظه از جریان بازی، می‌تواند دروازه رقبا را باز کند.

از طرف دیگر نیمکت ذوب‌آهن نسبت به گذشته قدرتمندتر شده و همین امر به ربیعی اجازه می‌دهد که در هر دقیقه از بازی، بتواند با تعویض‌های مدنظرش جریان و روند بازی را به نفع تیمش تغییر دهد.اتفاقی که در جریان بازی روز گذشته نیز رخ داد، ذوب‌آهن که در نیمه اول اسیر نمایش شجاعانه و بازی تخریبی تیم کیا شده و در گلزنی مجدد، ناکام بود اما حضور لطیفی و شریعت‌زاده در زمین روند بازی را به نفع شاگردان ربیعی تغییر داده و سبزپوشان اصفهانی در واپسین دقایق بازی 2 گل دیگر را به ثمر رساندند تا برد قاطعانه دیگری به نام آنها ثبت شود.

یکی از نکات قابل توجه نمایش روز گذشته ذوب‌آهن، عملکرد خوب بازیکنان تازه‌وارد این تیم بود. ربیعی روز گذشته محسن آذرباد را در ترکیب اصلی تیمش به میدان فرستاد و احمد شریعت‌زاده نیز در نیمه دوم به میدان آمد و هر دو بازیکن روز بسیار پرفروغی را پشت سر گذاشتند و در پیروزی پرگل تیم‌شان نقش موثری ایفا کردند؛ نکته خوشایندی که می‌تواند دوستداران ذوب‌آهن را به ادامه موفقیت‌های این تیم در نیم‌فصل دوم امیدوار کند‌.

ساختار متزلزل دفاع ذوب‌آهن 

البته نمایش ذوب‌آهن خالی از اشکال نبود؛ ساختار دفاعی تیم ربیعی بسیار متزلزل نشان داد و به ویژه مدافعان مرکزی این تیم در روند بازی اشتباهات مرگباری مرتکب می‌شدند که با خوش‌اقبالی و کم تجربگی تیم مقابل تبدیل به کل نشد. واقعیت آن است که مصدومیت و جدایی چند مهره موثر در خط دفاعی و درون دروازه، باعث شده تا ساختار دفاعی ذوب‌آهن متزلزل شده و مدافعان این تیم هنوز به هماهنگی لازم نرسیده‌اند.

در آن سو تیم آکادمی کیا نیز بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشت و بازیکنان این تیم عملکرد مثبتی داشتند. هادی مهدوی‌کیا با توجه به تفاوت سطح کیفی و فنی 2 تیم، تاکتیک مناسبی برای این دیدار اتخاذ کرده بود. بازیکنان کیا که از انگیزه بالایی برای شکست دادن ذوب‌آهن و صعود به دور بعد برخوردار بودند، موفق شدند یک بازی جسورانه و پایاپای را به نمایش بگذارند. شاگردان مهدوی‌کیا در فاز هجومی تلاش می‌کردند تا با ضدحملات سریع و پاس‌های عمقی به دروازه ذوب‌آهن دست پیدا کنند.

در فاز دفاعی بازیکنان کیا ور اکثر دقایق نمایش خوبی داشته و با دوندگی و پرس بالا دفاع تیمی خوبی را انجام داده و بارها مانع از گلزنی ذوبی‌ها شدند اما بعد از گل دوم تمرکز خود را از دست داده و دچار فروپاشیدگی روانی شدند.

/.

 
نظرشما
پربازدیدها