کد خبر: ۱۱۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان "مشارکت گسترده مردم این استان در انتخابات" پیش رو را راهکار مهم رفع سه چالش اساسی استان سمنان عنوان کرد.

به گزارش آرانیوز  از دامغان، احمد ریواده در جلسه شورای اداری و آیین افتتاح پروژه‌های دهه فجر شهرستان دامغان که با حضور مدیران کل و مدیران شهرستانی دستگاه‌های اجرایی، امام‌جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران محلی شهرستان دامغان در حسینیه حضرت ابوالفضل شهر امیریه برگزار شد اظهارداشت: سه چالش بزرگ استان سمنان نیاز به حضور و مشارکت مردم دارد.

وی از جمعیت به عنوان نخستین معضل سال‌های اخیر استان سمنان یاد کرد و افزود: البته بعد از اجرای سیاست‌های حمایت از فرزند آوری و جوانی جمعیت رشد منفی جمعیت استان به مثبت هفت درصد رسیده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه چالش دوم استان سمنان کمبود آب است خاطرنشان کرد: راهکار آن استفاده از منابع پایدار است.
ریواده با بیان اینکه در کشور و تاریخ ما تمدن‌ها بر پایه آب شکل گرفته است گفت: مهم‌ترین مسئله استان سمنان آب است و در دو سفر رئیس جمهور، مهم‌ترین پروژه‌های استان سمنان مرتبط با آب است.

وی از سلامت به عنوان سومین مشکل عمده استان سمنان یاد کرد و با بیان اینکه دولت پس از شروع کار مهمترین دستور کار خود را مهار کرونا تعریف کرد اظهار داشت: حوزه بهداشت و درمان مهم‌ترین دغدغه مردم دامغان نیز خواهد بود و تعهدات دولت در اجرای بیمارستان دوم از مباحث سفر دوم است و پروژه‌های سفر باید از لحظه آغاز به‌کار، ظرف سه سال به بهره‌برداری برسد.

معاون استاندار سمنان با اشاره به صدور دستور آغاز عملیات اجرایی رآکتور تمام ایرانی از سوی رئیس جمهور افزود: این یعنی ایران جزو هشت کشور برتر صنعت هسته‌ای جهان است.

ریواده با بیان اینکه جشن پیروزی انقلاب در 22 بهمن امسال، قوی‌تر و پر رونق‌تر از گذشته خواهد بود تصریح کرد: قطعا انتخابات 11 اسفند امسال نیز با حضور حداکثری را رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه امروز مشارکت در انتخابات فرمان عقیدتی ولی امر مسلمین و از نظر بسیاری از مراجع "واجب دینی" و از نظر ملی تضمین کننده "اقتدار و امنیت" کشور است خاطرنشان کرد: عاقلانه است که راهی را انتخاب کنیم تا آسیبی را برای کشورمان در بر  نداشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه دولت با تمام وجود مشکلات مردم در حوزه اقتصادی و معیشتی را درک می‌کند و شعار "ما می توانیم" در گام دوم انقلاب، خط عملکرد مدیران در دولت سیزدهم است عنوان کرد: امروز علاوه بر حوزه اقتصاد، در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق و مواردی از این دست نیز با مشکلات فراوانی روبرو هستیم و در حوزه فرهنگی نیز دشمن هزینه بسیاری انجام می‌دهد تا در کشورمان مشکل ایجاد کند، اما ما باید در این زمینه هوشیار باشیم.

ریواده افزود: رسانه ما باید مشارکت حداکثری را هدف بگیرد، چراکه بزرگترین آزمون ما در حوزه اقتصادی، اجتماعی و اعتقادی انتخابات 11 اسفند باشد.

وی عنوان کرد: سفر رئیس جمهور در ایام پیش رو نوید خبرهای خوبی برای مردم استان سمنان و شهرستان دامغان خواهد بود، ابزار امیدواری کرد تا با حضور آیت‌الله رئیسی در استان سمنان مصوبات خوبی در راستای توسعه هرچه بیشتر این استان با تصویب برسد.

معاون استاندار سمنان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تبلور اسلام ناب محمدی در عصر حاضر است، به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه و فرمایشات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری با اشاره به جنایات و قصاوت استکبار جهانی و صهیونیست جنایتکار در ماه‌های اخیر در غزه، خواستار اجتماع جهانی علیه این جنایات هستند.

ریواده با بیان اینکه امروز ما شاهد سقوط تمدن انسانی در غرب هستیم گفت: اگر مقام معظم رهبری می‌فرمایند که "به قله نزدیک هستیم"، منظور برآمدن و اعتلای روح آزادگی در مردم نقاط مختلف دنیا است.

وی با بیان اینکه در کمتر از سه مال بیش از 30 هزار نفر از مردم غزه شهید و مفقود شدند عنوان کرد: همچنان بعضی روشنفکر نماها غرب را جلوه واقعی تمدن انسانی می‌دانند، اما این جنایت‌ها چهره حکومت‌هایی است که سلاح این کشتار را در اختیار صهیونیست‌ها قرار می دهند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه جبهه مقاومت یک تنه در برابر تمام خواسته‌های دشمنان آزادگی و انسانیت ایستاده است اضافه کرد: رسانه‌ها و تریبون‌ها باید به این فاجعه انسانی بپردازند و نباید این ندای حق طلبی فراموش و خاموش شود.

ریواده با بیان اینکه مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی همین امنیت و آزادی است افزود: انقلاب اسلامی ایران در 45 سال عمر خود چهره واقعی تمدنی که در 300 سال عمر خود دو جنگ جهانی و صدها کشتار انسانی و بیش از 45 میلیون کشته را هدایت کرده است، به جهانیان معرفی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه تصمیم‌گیری برای مسائل شهر و کشور حق مردم است که با انتخاب نمایندگان خانه ملت به فکر رفع مشکلات خود باشند عنوان کرد: از دهه هفتاد طرح‌های انتقال آب به مناطق کویری مطرح بود، اما انتخاب مردم منتج به این شد که سال آینده دولت آیت‌الله رئیسی آب تصفیه شده از آب‌های آزاد را به استان‌های مرکزی کشور می‌رساند و این قدرت رای مردم است.

معاون استانداری سمنان بیان کرد: رؤسای دستگاه‌های اجرایی باید بستر مشارکت مردم در جشن های ملی و مذهبی ایام پیروزی انقلاب فراهم کنند و لازم است مانند دهه‌های گذشته مردم، محور جشن‌های پیروزی انقلاب باشند.

ریواده با بیان اینکه افتتاح پروژه‌ها زمانی ارزش دارد که سبب امیدآفرینی در بین مردم شود و این نیازمند تبیین است خاطرنشان کرد: بیشترین سرمایه‌گذاری در بخش صنعت کشور در دامغان انجام شده است.

وی با بیان اینکه این دولت در حوزه اقتصادی اهتمام جدی دارد گفت: با تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان سمنان با تلاش همه مدیران، است استان همواره در سه سال اخیر جزو استان‌های اول تا سوم کشور در بیشتر شاخص‌های اقتصادی بوده است.

/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار