کد خبر: ۱۱۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
در پیامی به مناسبت روز نیروی هوایی عنوان شد؛
امیر دریا دار دوم «عباسی»، به مناسبت روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

مدیر کل اداره حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی؛ بیعت تاریخی نیروی هوایی ارتش که از وقایع برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است

به گزارش آرانیوز از آذربایجان شرقی،نوزدهمین روز از بهمن سال ۱۳۵۷ که امام خمینی (ره) از آن به عنوان یک روز ماندگار یاد کرده اند و اقدام شجاعانه نیروی هوایی ارتش در آن روز را حرکتی تاریخی برای رهایی از وابستگی به طاغوت و استکبار و ایستادن روی پای خود شمردند.

بی تردید اقدام شجاعانه همافران نیروی هوایی ارتش در آن روز و بیعت تاریخی آنان با امام راحل در زمانی که تهدیدات رژیم پهلوی در اوج خود قرار داشت یکی از وقایع برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است. بیعتی که آن روز ارتش با ولایت داشت یکی از مهلک‌ترین و تاثیرگذارترین ضرباتی بود که به رژیم ستم شاهی وارد شد.

امروز با گذشت ۴ دهه از آن رویداد مهم تاریخی همچنان نیروی هوایی ارتش در همه صحنه‌ها چه در دوران سازندگی و چه در دوران دفاع مقدس خوش درخشیده است و سند زنده این سخن کارنامه درخشان نیروی هوایی در دفاع مقدس می‌باشد؛ بنابراین معتقدیم که توان بازدارندگی نظامی می‌تواند نقش بزرگی در مصونیت از کشور عزیزمان ایفا کند و نیروی هوایی ارتش با ولایتمداری و اطاعت از امر فرمانده کل قوا توانسته با اثرگذاری و برنامه‌های راهبردی به این مهم عمل نماید.

در چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی یاد و خاطره شهدای حماسه ساز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌داریم و این روز ماندگار را به تمامی کارکنان خدوم و خانواده بزرگ نیروی هوایی تبریک عرض نموده و از خدای متعال توفیق روزافزون خواستاریم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار