کد خبر: ۱۱۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
استاندار اصفهان:
مرتضوی با بیان اینکه همه مردم ایران‌زمین از ادیان و اقوام مختلف در دوران رژیم پهلوی از جنبه‌های مختلف تحت فشار بودند، گفت: جهت‌گیری که بواسطه روح برادری پس از پیروی انقلاب اسلامی به دم مسیحایی حضرت امام (ره) در ایران شکل گرفت شرایطی را فراهم کرد تا ادیان و اقوام مختلف قالب جدیدی از ارتباطات را تجربه کنند.

دم مسیحایی امام خمینی (ره) موجب شد ادیان و اقوام متحد شوند

به گزارش آرانیوز از اصفهان، «سیدرضا مرتضوی» استاندار اصفهان، امروز (سه‌شنبه) در دیدار با پیشوایان ادیان توحیدی اصفهان ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: گردهم جمع شدیم تا ضمن تجدید دیدارها سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی بداریم.

وی ادامه داد: همه مردم ایران‌زمین از ادیان و اقوام مختلف در دوران رژیم پهلوی از جنبه‌های مختلف تحت فشار بودند اما جهت‌گیری که بواسطه روح برادری پس از پیروی انقلاب اسلامی به دم مسیحایی حضرت امام (ره) در ایران شکل گرفت شرایطی را فراهم کرد تا ادیان و اقوام مختلف قالب جدیدی از ارتباطات را تجربه کنند.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به همراهی و همدلی ادیان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، بیان کرد: در دوره سیاهی طاغوت که سبب به انحطاط بشریت در ایران بود نوری درخشید که با الهام از معارف اسلامی پرچمداری انقلابی را در کشور ما شروع کرد و پس از سالها مبارزه در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: مختصات انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های دنیا از این حیث متفاوت بود که صرفاً یک نگاه مادی به انقلاب نداشت.

استاندار اصفهان اظهار کرد: رشدی که جمهوری اسلامی پس از انقلاب در حوزه سلامت و بهداشت داشته متفاوت و باعث افتخار است و گویای این سخن سه کتاب صعود ۴۰ ساله، کارنامه و ایران مقتدر است که براساس منابع جهانی نگارش شده‌اند.

 مرتضوی ادامه داد: ایران نه تنها در حوزه نظامی بلکه در حوزه علم و فناوری، صنعت هواوفضا و سایر حوزه‌ها نیز پیشتاز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: البته حرکت نکردن ما در مسیر دنیای سلطه مدعی‌ها و دشمنی‌هایی دارد و مشکلاتی را برای مردم ما ایجاد کرده اما تمام تلاش کشور در راستای توسعه و پیشرفت است.

استاندار اصفهان گفت: در اصفهان ما به اندازه سه و نیم بار که دور کره زمین بچرخیم شبکه گازرسانی انجام شده است و جزو پنج کشور برتر دنیا در تکمیل زیرساخت‌ها هستیم، در این شرایط بازگوی این دستاوردها برای آحاد مردم و نسل جوان ضروری است.

 مرتضوی افزود: حضرت امام (ره) افق کشور را رسیدن به جامعه‌ای خداپسند دانستند و ما نیز تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در این مسیر که توأم با تعالی روحی و معنوی است حرکت کنیم.

 
نظرشما
پربازدیدها