کد خبر: ۱۱۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: صلاحیت ۳۲ نفر از داوطلبانی که در مرحله بررسی در هیأت‌های نظارت استانی و هیئت مرکزی نظارت صلاحیت آنها تأیید یا احراز نشده بود، توسط  شورای نگهبان تأیید شد.
صلاحیت ۳۲ داوطلب دیگر مجلس در اصفهان به تأیید شورای نگهبان رسید

به گزارش آرانیوز از اصفهان، مهدی سلیمانی دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان اظهار داشت: در نخستین مرحله اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان، صلاحیت 32 نفر از داوطلبانی که در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در هیأت‌های نظارت استانی و هیئت مرکزی نظارت، صلاحیت آنها تأیید یا احراز نشده بود، تأیید شده است.

وی ادامه داد: نتایج تأیید صلاحیت این افراد به فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه اعلام شده و از آن طریق به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان بیان کرد: از این تعداد 12 نفر از حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند، 2 نفر حوزه انتخابیه خمینی شهر، یک نفر حوزه انتخابیه شاهین شهر و میمه، یک نفر حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان، 3 نفر حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل، یک نفر حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار، یک نفر حوزه انتخابیه لنجان، 3 نفر حوزه انتخابیه مبارکه، 4 نفر حوزه انتخابیه نائین و خوربیابانک و 4 نفر حوزه انتخابیه نجف‌آباد و تیران و کرون هستند.

سلیمانی تصریح کرد: این افراد کسانی بودند که در مرحله قبلی توسط هیأت نظارت استان اصفهان با هماهنگی هیأت نظارت مرکزی عدم تأیید صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شده و در وقت قانونی اعتراض خود را اعلام کرده بودند.

وی گفت: امسال در همکاری و هماهنگی وزارت کشور با شورای نگهبان مقرر شده در چندین مرحله، به تناوب و بر اساس تصمیم شورای نگهبان به صورت مرحله‌ای داوطلبانی که تأیید صلاحیت می‌شوند به مراکز حوزه انتخابیه اعلام شوند در حالی که در ادوار گذشته تنها در یک مرحله نتیجه بررسی شورای نگهبان اعلام می‌شد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان خاطرنشان کرد: مهلت قانونی 30 روزه شورای نگهبان در تاریخ 19 بهمن ماه پایان می‌یابد و نتیجه صلاحیت تمامی داوطلبان به فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه اعلام می‌شود و فرمانداران موظف‌اند در تاریخ 20 بهمن ماه نتیجه بررسی صلاحیت‌ها را به سمع و نظر داوطلبان برسانند.

وی در پایان اضافه کرد: در این مرحله صلاحیت تمامی داوطلبان توسط شورای محترم نگهبان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

نظرشما
پربازدیدها