کد خبر: ۱۱۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تعاونی‌هایی که در حوزه مصوب خود فعالیت نداشته باشند اخطار انحلال دریافت خواهند کرد.
انحلال تعاونی‌های غیر‌فعال قزوین

عین‌الله کشاورز‌ترک مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در گفت‌و‌گو با آرانیوز با اشاره به فعالیت یک هزار تعاونی در سطح استان قزوین ‌اظهار داشت: در حوزه تعاون در استان قزوین  حدود 3 هزار تعاونی راکد و غیرفعال وجود دارد که انحلال خود را اعلام نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از این تعاونی‌ها  ثبت شده در حوزه ‌مسکن هستند که وظیفه ساخت و تحویل مسکن به مردم را دارند، افزود: تعداد 145 تعاونی مسکن در شهر مهرگان وجود دارد که 32 تعاونی سند خود را تحویل گرفته‌اند.

مدیرکل تعاون استان قزوین با بیان اینکه در حوزه تاسیس تعاونی‌ها، هدف اول تاسیس تعاونی‌های بزرگ مقیاس است که می‌توانند پروژه‌های ویژه انجام دهند، تصریح کرد: تعداد تعاونی‌های غیر‌فعال بدون در نظر گرفتن تعاونی‌های مسکن بسیار کم است و عمدتا مشکل هیئت مدیره‌ای دارند.

وی با بیان اینکه زمین‌های تعاونی‌های عظیمیه به صورت قطعه به افراد واگذار شده است، ادامه داد:  قطعات این شهرک به صورت خودمالکی ساخته خواهد شد.

کشاورز با اشاره به اینکه اصل اساسی در تعاونی‌های مسکن توجه به قانون است، خاطرنشان کرد: ‌خطا‌های مدیریتی در برخی تعاونی‌ها منجر به تضییع حقوق عامه می‌شود که  در مهرگان و مینودر متاسفانه شاهد این ایرادات بودیم بنابراین تعاونی‌هایی که فضای قانون را رعایت نکنند مشمول اعمال قانون خواهند شد.

وی ‌با بیان اینکه در شهر قزوین دو منطقه مینودر و عظیمیه را داریم که درگیر تعاونی‌ها هستند که در عظیمیه شاهد روح تعاونی نیستیم، تاکید کرد: سال گذشته کارگروه ویژه‌ای در استانداری شکل گرفت و 85 درصد ‌این تعاونی‌ها به صورت قطعی تعیین تکلیف شدند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار