کد خبر: ۱۰۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ هزار و ۱۲۹ فقره پرونده تشکیل شده است، گفت: به ۸ هزار و ۸۶۹ پرونده رسیدگی شده و متهمان به پرداخت ۳ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.
۱۷۴ میلیارد تومان پرونده‌های تخلف در تعزیرات استان خراسان جنوبی وصول شد

به گزارش آرانیوز از بیرجند، علی محدثی‌نژاد امروز در ستاد تنظیم بازار استان خراسان جنوبی گفت: 5 هزار و 72 فقره اجرای احکام صورت گرفته که از این تعداد 5 هزار و 12 فقره پرونده مختومه شده است. در سال جاری 81 درصد جرائم پرونده‌های تخلف معادل 174 میلیارد تومان وصول شده است.

وی اظهار کرد: در سال جاری تعداد پرونده‌های عادی کالا و خدمات هزار و 632 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از کاهش 22 درصدی ورودی پرونده‌های بهداشت و درمان در سال جاری خبرداد و گفت: ورودی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در سال جاری نسبت به سال گذشته 79 درصد افزایش داشته است.

علی سرگلزایی هم در این جلسه با اشاره به تب بازار برای خرید شب یلدا، بیان کرد: در راستای حقوق مصرف‌کننده، طرح نظارتی شب یلدا از 20 آذر ماه آغاز شده و به مدت 10 روز ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این طرح، در مبادی تأمین کالا ورود داشته‌ایم تا کالاها به قیمت پایین‌تری به دست مردم برسد. 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 30 بازرس در قالب 15 تیم در سطح بازار نظارت می‌کنند، گفت: قیمت کالاهای عرضه‌شده در نمایشگاه شب یلدا، 10 تا 15 درصد کمتر از قیمت بازار است.

 ضرورت ایجاد مرکز پایش بازرسی‌های سطح بازار در استان

 جواد اشرفی هم در این جلسه با اشاره به نظارت‌های انجام شده در سطح بازار، بیان کرد: باید در مدل بازرسی‌ها تجدید نظر شود. هدف ما در بازرسی‌ها جریمه کردن مردم نیست. رعایت سلامت و پایداری بازار و جلوگیری از گران‌فروشی، خروجی نظارت‌ها باشد.

 وی، با بیان اینکه بازرسی‌ها با توجه به نیاز جامعه، هدفمندی خود را تغییر دهند، افزود: با توجه به کمبود نیروهای نظارتی، خواستاریم طرح نظارتی مدون و منسجم برای مواجهه با ایام و مناسبت‌های خاص تعریف شده و تولید برنامه میسر شود‌.

 معاون امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، خواستار تشدید نظارت بر بازار در آستانه شب یلدا شد و گفت: همچنین نیاز است مکان‌هایی در راستای استمرار، همفکری و هم‌افزایی بازرسی‌ها ایجاد شود.

 اشرفی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت سامانه 124 بهینه‌تر استفاده شود، بیان کرد: مدل برخورد با پرونده‌های دارای تکرار تخلفات مشابه، متفاوت باشد و از ابزار جریمه خارج شود. در تأمین اقلام اساسی برای ما‌ه‌های پایان سال مشکلی وجود ندارد.

 

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار