کد خبر: ۱۰۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
مدیرکل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امنای ستاد مردمی دیه استان یزد از آزادی ۱۲ مددجو جرایم غیرعمد دیه استان یزد به مناسبت ایام فاطمیه خبر داد.
۱۲ زندانی غیرعمد یزدی در ایام فاطمیه آزاد شدند

به گزارش آرانیوز از یزد، رضا مقبلی صبح امروز در نشست با جمعی از خیرین یزد، اظهار داشت: به همت ستاد دیه استان و کمک‌های نیکوکاران در ایام فاطمیه تعداد 12 مددجو جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

وی در ادامه گفت: رقم بدهی  این زندانیان 217 میلیارد و 607 میلیون ریال بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ 195 میلیارد و 457 میلیون ریال از این مبلغ تامین شد و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ 22 میلیارد و 150 میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این 12 نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

مدیرکل زندان‌های یزد با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد شد و تعداد 8 مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد 3 محکوم مربوط به پرداخت مهریه، یک محکوم مربوط به پرداخت نفقه بودند.

مقبلی در پایان گفت ستاد مردمی دیه استان یزد با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برای چهارمین سال متوالی اقدام به برگزاری پویش "یلدای رهایی" کرده که نیکوکاران استان یزد می‌توانند کمک‌های خود جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را به ستاد دیه اهدا کنند تا چندین زندانی از زندان آزاد و یلدا را در کنار خانواده خود سپری کنند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار