کد خبر: ۱۰۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت هنر در فرهنگ‌سازی گفت: ظرفیت تئاتر در پاسداشت مقام و خدمات ارزشمند پرستاران استفاده شود.
 
ظرفیت تئاتر در پاسداشت مقام پرستاران استفاده شود

به گزارش آرانیوز از یزد، احسان عابدی در در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر استان یزد با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، اظهار داشت: پرستاری یکی از با ارزش ترین فعالیت‌ها و مشاغلی است که اجر و پاداش معنوی بالایی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی انتخاب نام روز پرستار همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) را اقدامی ارزشمند دانست و عنوان کرد: این  تقارن به اهمیت شغل پرستاری و فرهنگ غنی صبر، ایثار و از خودگذشتگی در این عرصه اشاره دارد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه هنر بهترین ابزار برای انتقال ارزش‌ها و فرهنگ‌سازی در عرصه های گوناگون است عنوان کرد: با توجه به تاثیرگذاری بسیار بالایی که هنر تئاتر در جامعه دارد، بسیار خوب است که آثاری در پاسداشت مقام پرستاران در جامعه داشته باشیم.

عابدی گفت: البته پیش از این هم در این عرصه فعالیت‌های ارزشمندی صورت گرفته اما با توجه به عظمت کار پرستاران، قطعا هرچه که در این عرصه فعالیت انجام شود باز هم جای کار زیادی در ابعاد مختلف وجود دارد.

وی به فعالیت هنری صدیقه مطلق از پرستاران استان یزد در عرصه تئاتر اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت در این دو عرصه که هر دو از جایگاه اجتماعی و ارزشی فاخری برخوردار هستند شایسته تقدیر و ماندگار است. 

در این مراسم از صدیقه مطلق پرستار یزدی که سالها در عرصه تئاتر یزد هم فعالیت داشته تجلیل به عمل آمد. نقش‌آفرینی در آثار متعددی چون  «کسی زیر سنگ‌ها آواز می‌خواند»، «ماشین»، «کبوتران چاهی»، «سعدآباد»، «عصری عصرگاهی» و برخی نمایش‌های دیگر و همچنین کسب جوایز رتبه در جشنواره‌های مختلف تئاتر از سوابق این پرستار هنرمند است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار