کد خبر: ۱۰۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: هزینه خرید تضمینی گندم تا پایان مهرماه به تمامی کشاورزان استان پرداخت شد که حدود ۷ هزار میلیارد ریال بوده و به طور کامل پرداخت شده است و بدهی نداریم.
پرداخت ۷ هزار میلیارد هزینه خرید تضمینی گندم چهارمحال و بختیاری

یزدان یگانگی در گفتگو آرانیوز در شهرکرد با اشاره به وضعیت مطلوب خرید تضمینی گندم در سال جاری، اظهار داشت: در سال 1402 بالغ بر 47 هزار تن خرید تضمینی گندم در استان چهارمحال و بختیاری صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 82 درصد رشد داشته است.

وی مطرح کرد: نرخ پایه خرید تضمینی گندم در سال جاری 11 هزار و 500 تومان بوده که با در نظر گرفتن طرح‌های تشویقی در مجموع این قیمت به 15 هزار تومان می‌رسد. هزینه خرید تضمینی گندم تا پایان مهرماه به تمامی کشاورزان استان پرداخت شد که حدود 7 هزار میلیارد ریال بوده و به طور کامل پرداخت شده است و بدهی نداریم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های فلارد، خانمیرزا و لردگان با 16 هزار تن بوده است. طرح‌های حمایتی خوبی در سال جاری اتفاق افتاد مثلا در کشت قراردادی کرایه حمل گندم از مزرعه تا مرکز خرید به صورت رایگان است. ایجاد مراکز خرید گندم و افزایش ساعات تخلیه گندم نیز از دیگر اقدامات مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه کارخانه‌های آرد استان چهارمحال بختیاری در سال جاری، خرید توافقی گندم داشتند، افزود: بیش از دو هزار گندم توسط کارخانه‌ها خریداری شد. در مجموع با خرید توافقی گندم توسط کارخانه‌ها و خرید تضمینی گندم مجموعا 50 هزار تن گندم در استان خریداری شده است.

یگانگی در پایان خاطرنشان کرد: با خرید تضمینی گندم به دنبال ارائه گندم خوب به کارخانه‌ها بوده تا کارخانه‌ها بتوانند آرد با کیفیت در اختیار نانوایان قرار دهند و در نهایت نان با کیفیت به دست مردم برسد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار