کد خبر: ۱۰۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در نشست امروز کارشناسان ارشد کشورهای عضو اکو، لغو روادید بین کشورهای عضو اکو از جانب ایران مطرح شد و با استقبال طرفین خارجی روبرو شد.

لغو روادید بین کشورهای عضو اکو در دستور کار است


به گزارش آرانیوز  علی اصغر شالبافیان ظهر امروز در هفتمین نشست کارشناسان ارشد گردشگری عضو  اکو که در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: در هفتمین نشست گروه کارشناسان ارشد کشورهای عضو که در رویداد اردبیل 2023 برگزار شد، از طرف جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد لغو روادید بین کشورهای عضو اکو مطرح و این پیشنهاد با نظر مثبت کلیه طرفین خارجی روبرو شد.

وی افزود: بزودی اقدامات لازم جهت عملیاتی سازی لغو روادید بین کشورهای عضو اکو با همکاری کلیه کشورهای عضو در دستور کار قرار می‌گیرد و این اقدام در توسعه گردشگری کشورمان و استان‌هایی همچون اردبیل که ظرفیت بسیار ویژه و بی نظیری در گردشگری داشته، قدم بسیار مهم و تاثیر گذاری خواهد بود.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ظرفیت‌های مختلف گردشگری استان اردبیل در این نشست به شکل کامل برای کارشناسان ارشد کشورهای عضو اکو مطرح شد که برای طرفین خارجی بسیار قابل توجه بود و آب‌های گرم و درمانی استان اردبیل یکی از شاخص‌های اصلی این معرفی بود.

شالبافیان تشریح کرد: در رویداد اردبیل 2023، نشست فعالان اقتصادی با حضور طرفین اقتصادی کشورهای خارجی برگزار شد که این یک اقدام ابتکاری توسط اردبیل بود و با استقبال کلیه طرفین همراه شد.

وی ادامه داد: در سال 2024 شهر سبز ازبکستان، در سال 2025 شهر ارزروم ترکیه و در سال 2026 شهر شوشا آذربایجان به عنوان پایتخت‌های گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: موسیقی، صنایع دستی و سایر ارزش‌های هر کشور در ارتباطات گردشگری و فرهنگی بین کشورها، نقش ویژه و‌ اساسی را ایفا می‌کنند.

شالبافیان با بیان اینکه 54 کاروانسرای ایرانی در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است، تصریح کرد: این اقدام در معرفی ایران و ترویج ورود گردشگران به کشورمان نقش ارزنده‌ای داشته است و کاروانسراها در زمان‌های گذشته نقش مهمی در جاده ابریشم داشته و اکنون در حوزه تاریخی ایفای نقش می‌کنند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار