کد خبر: ۱۰۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
رئیس ستاد انتخابات استان سمنان:
سمنان- رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: با پایان مهلت نام نویسی ۴۲۵ نفر برای چهار کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی از این استان نام نویسی کردند.

۴۲۵ نفر در انتخابات مجلس استان سمنان نام نویسی کردند

به گزارش آرانیوز احمد ریواد با اشاره به اتمام نام نویسی برای نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان بیان کرد: این مرحله نام نویسی ابتدایی بوده و زمان آن یک هفته تعیین شده بود که بدون تمدید به پایان رسید.

وی با بیان اینکه ۴۲۵ نفر برای چهار حوزه انتخابیه استان سمنان نام نویسی کردند، افزود: تعداد نامزدهای انتخابات مجلس در دوره جدید نسبت به دوره گذشته سه و نیم برابر بیشتر شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه در حوزه انتخابیه سمنان، مهدی شهر و سرخه ۱۳۴ نفر نام نویسی کردند، گفت: ۱۳۹ نفر در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی، ۷۴ نفر در دامغان و ۷۸ نفر برای حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان نام نویسی کردند.

ریواده با بیان اینکه ۳۷۱ نفر از ثبت نام کننده ها مرد و ۵۴ نفر نیز زن هستند، گفت: ۸۸ درصد از افراد شرکت کننده در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان مرد و ۱۲ درصد خانم هستند.

وی با بیان اینکه مدرک تحصیلی ۸۶ نفر دکترا، ۱۳ نفر حوزوی و ۲۸۹ نفر کارشناسی ارشد ذکر شده و مابقی نیز تحصیلاتی معادل لیسانس و پایین‌تر داشتند، گفت: سوابق تحصیلی و هویتی افراد در این مرحله بررسی و نامزدها در دومین مرحله مورد بررسی صلاحیت‌ها قرار خواهند گرفت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار