کد خبر: ۱۰۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
رئیس ایمنی راه و حریم راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان:
بندرعباس -رئیس ایمنی راه و حریم راهداری وحمل ونقل جاده‌ای هرمزگان گفت: حدود ۳هزار تابلوی علائم ایمنی و ترافیکی در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای طی سه‌ماهه نخست امسال در محورهای هرمزگان نصب شد.

حدود سه‌هزار تابلوی علائم ایمنی در جاده‌های هرمزگان نصب شد

به گزارش آرانیوز، سید علی محبی بیان داشت: حدود نزدیک به سه هزار تابلوی علائم ایمنی و ترافیکی در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای طی سه‌ماهه نخست امسال در محورهای مختلف این استان نصب شده است. تابلوهای نصب شده شامل مسیرنما، خطرنمای پُل و اخطاری انتظامی بوده است.

وی بیان کرد: تعمیر، ترمیم و نصب حفاظ کنار جاده (گاردریل) به طول پنج‌هزار و ۱۰۰ متر در محل پرتگاه‌ها و پل‌های حوزه استحفاظی استان هرمزگان نیز در این مدت انجام شد.

رئیس ایمنی راه و حریم راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هرمزگان اظهارداشت: همچنین در این مدت ۲۸ دستگاه چراغ چشمک زن و چهار هزار و ۱۲۰ عدد چشم گربه‌ای در سطح راه‌های استان نصب شد.

محبی ادامه داد: ۲ هزار و ۸۰ کیلومتر از راه‌های موجود استان هرمزگان طی امسال خط کشی شد که در اجرای سیستم‌های روشنایی در محورهای برون شهری در راستای ارتقای ایمنی تردد ضروری بوده است.

وی گفت: باتوجه محدودیت‌های اعتباری، اولویت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل هرمزگان بر اجرای سیستم‌های روشنایی در نقاط پرحادثه است که تاثیر مهمی در کاهش تصادفات دارد.

این مسوول تصریح کرد: باتوجه به شرایط خاص حاکم بر استان از لحاظ سرعت باد، رطوبت و گرمای شدید و درازمدت در ۹ ماه از سال و همچنین ترافیک سنگین محورها به‌ویژه در محور بندر شهید رجایی و ترانزیتی بندرعباس به سیرجان و محورهای غرب در مسیر بندرلنگه به سمت پارسیان به دلیل وجود و توسعه مجتمع پارس جنوبی در بخش حمل و نقل و ترافیک محورها موجب تخریب سالانه بخش زیادی از تجهیزات ایمنی راه‌ها شامل انواع علائم و گاردریل‌های مسیر توسط همین ترافیک و بارهای فوق سنگین شده و کاهش ماندگاری و مستهلک شدن خط کشی محورها را به همراه داشته است.

محبی افزود: همچنین گرما و شرجی موجب تشدید خوردگی، پوسیدگی و فرسوده شدن زود هنگام علائم نسبت به دیگر استان‌های کشور می‌شود که ضروری است نسبت به مقوله ایمن‌سازی محورها جهت نگهداری و نصب علائم ایمنی توجه ویژه‌ای شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار