کد خبر: ۱۰۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۴ هزار میلیارد ریال انواع کالاهای خارجی قاچاق خبر داد.
کشف ۴ هزار میلیارد کالای قاچاق در اصفهان

به گزارش آرانیوز از اصفهان، سردار محمدرضا هاشمی‌فر در حاشیه جلسه قرارگاه مبارزه با کالای قاچاق فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: یکی از راه‌های تحقق شعار "مهار تورم، رشد تولید" که از سوی مقام معظم رهبری برای سال جاری انتخاب شده مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و به همین جهت فراجا از ابتدای سال این موضوع را به صورت جدی دنبال کرده و در اولویت برنامه‌های خود قرار داد.

وی افزود: جلسات قرارگاه مبارزه با کالای قاچاق فرماندهی انتظامی استان اصفهان به صورت مرتب و منظم و با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌ها و نهادها برگزار شده و با همکاری و هم‌افزایی خوبی که ایجاد شده شاهد افزایش برخورد با قاچاقچیان کالا نسبت به سال گذشته بودیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت اقتصادی و سایر بخش‌ها و یگان‌های انتظامی استان طی مدت 3 ماهه سال جاری 4 هزار میلیارد ریال انواع محموله‌های کالای خارجی قاچاق حین ورود به استان اصفهان شناسایی و کشف شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال 137 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه امسال تمرکز کشف کالای قاچاق بر روی پرونده‌های کلان و سازمان یافته بود، خاطرنشان کرد: طی این مدت کشف پرونده‌های سازمان یافته قاچاق با افزایش 100 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

سردار هاشمی‌فر به افزایش 85 درصدی کشف پرونده‌های قاچاق کالا با ارزش یک میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: در این مدت 906 نفر به جرم فعالیت در زمینه تهیه و توزیع و حمل کالای قاچاق دستگیر و به مرجع قضائی معرفی و 450 دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق نیز توقیف شدند.

وی از تشدید طرح‌های مقابله با قاچاق کالا خبر داد و تصریح کرد: تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های استان تحت نظارت و کنترل و رصد هوشمندانه ماموران پلیس قرار دارند و اجازه نخواهیم داد عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب برای کسب منافع شخصی خود به اقتصاد و تولید کشور ضربه وارد کنند و باعث ورشکستگی کارگاه‌های تولیدی و بیکاری جوانان و کارگران شوند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: هر محموله‌ای که فاقد مدارک معتبر گمرکی و مجوزهای قانونی باشند از نظر پلیس قاچاق محسوب می‌شوند و برابر قانون نسبت به توقیف آنان اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها