کد خبر: ۱۰۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مصوبات ستاد اربعین خراسان جنوبی تا دو هفته آینده باید اجرایی شوند.
مصوبات ستاد اربعین استان خراسان جنوبی تا ۲ هفته آینده اجرایی شوند

به گزارش آرانیوز از بیرجند، سیدمحمدرضا طالبی ظهر امروز در سومین جلسه ستاد عتبات استان خراسان جنوبی در سال جاری اظهار داشت: با توجه با اینکه خراسان جنوبی در زمینه ارائه خدمات به زائران عتبات از طریق موکب‌ها و خدمات دیگر در این زمینه در کشور پیشگام است باید سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی امتیازات ویژه‌ای برای خراسان جنوبی در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه مسلمانان به طور عموم و شیعیان به طور ویژه اعتقاد خاصی به ائمه دارند، افزود: امنیت و هم گرایی خوبی که در جامعه وجود دارد به برکت ائمه اطهار(ع)  به ویژه امام حسین (ع) است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: نباید تنها به عنوان وظیفه سازمانی بلکه با اعتقاد ویژه به ائمه باید تلاش مضاعفی در این زمینه برای رفع مشکلات داشته باشیم و آثار و برکات آن را در زندگی خود خواهیم دید.

طالبی خاطرنشان کرد: تا دو هفته آینده باید مصوبات ستاد اربعین استان با هدف رفع مشکلات موجود اجرایی شوند.

وی با اشاره به اینکه باید اقدامات لازم برای تامین اتوبوس‌های مورد نیاز برای اعزام زائران استان انجام شود تصریح کرد: کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان پیگیری لازم را برای اختصاص ارزهای دینار و دلار و افزایش آن از 100 به 130 دلار برای هر زائر  انجام دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز باید با توجه به رویکرد استان برتر در این زمینه، مجوزهای لازم را برای پخش مستقیم مراسم پیاده روی اربعین بگیرد تا برنامه‌هایی در زمینه خدمات خراسان جنوبی در این مراسم از طریق شبکه‌های کشوری پخش شود.

وی تاکید کرد: اقدامات مورد نیاز برای تامین نیازمندی‌های زائران اربعین به ویژه آرد تا دو هفته آینده توسط جهاد کشاورزی خراسان جنوبی باید انجام شود.

به گفته وی دانشگاه علوم پزشکی نیز آموزش‌های مورد نیاز را به مسئولان موکب‌ها از نهبندان تا خضری دشت بیاض برای پذیرایی از زائران پاکستانی انجام دهد و برای تامین کادر پزشکی و پرستاری با هلال احمر هماهنگی کند.

طالبی با بیان اینکه حوزه علمیه استان نیز حدود 12 روحانی آشنا با زبان‌های اردو و پشتو را برای حضور در موکب‌ها پذیرایی از زائران پاکستانی معرفی کند  خاطرنشان کرد: کمیته‌های زیرساخت و انتظامی هم هماهنگی‌های مورد نیاز را در این زمینه انجام دهند.

رئیس ستاد عتبات خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه مکاتبات لازم در زمینه رفع مشکلات و تامین نیازهای زائران اربعین را در گذشته انجام داده‌ایم، گفت: جلساتی هم با هدف ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در عراق و ایران انجام داده‌ایم.

جوینده با بیان اینکه اقداماتی هم برای تامین زیرساخت‌های آب و برق انجام شده است افزود: تنها یک ماه برای انجام آخرین هماهنگی‌های مورد نیاز زمان داریم اما تاکنون دستگاه‌های اجرایی استان هیچ اقدام شاخصی در این زمینه انجام نداده و اکنون هم مکاتبه دیگر سودی ندارد و در فرصت باقیمانده باید نتیجه عملیاتی کارهای انجام شده، مشخص شود.

وی با انتقاد از حضور نیافتن مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در جلسات ستاد اربعین استان گفت: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی باید با اطلاعات کامل در این جلسات حضور پیدا کنند.

رئیس ستاد عتبات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری اعلام کرده‌ایم که هر ماه پنج تن آرد به ما داده شود تا برای تامین 90 تن آرد مورد نیاز زائران اربعین مشکلی نداشته باشیم اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

جوینده تصریح کرد: جانمایی موکب‌ها در بخش‌های مختلف انجام شده و به دلیل اینکه برای در خواست ما در زمینه برقراری اینترنت بعد از سه سال اقدامی صورت نگرفته با طرف عراقی برای این منظور به توافق رسیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته گرما در عراق شدیدتر است و از تاریخ هفتم صفر استقرار موکب‌ها در کاظمین انجام خواهد شد.

رئیس ستاد عتبات استان خراسان جنوبی با اعلام اینکه پیش بینی خدمات رسانی به 150 هزار نفر را در ایام اربعین کرده‌ایم، گفت: هرچند هشت استان در کاظمین خدمات ارائه می‌کنند اما بیشترین خدمات توسط خراسان جنوبی صورت می‌گیرد.

جوینده تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با گمرگ برای خروج کامیون‌ها از مرز انجام شده و باید خراسان جنوبی از استان معین به استان هدف در این زمینه تبدیل شود تا دستگاه‌های اجرایی بر اساس وظایف خود در این زمینه اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

به گفته وی 85 هزار نفر از زائران پاکستانی هم از طریق خراسان جنوبی در مراسم اربعین شرکت می‌کنند که در شش موکب استان باید خدمات مورد نیاز به آنها ارائه شود.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار