کد خبر: ۱۰۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی ایلام:
ایلام- مظاهری، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ تن محصولات کشاورزی در گلخانه‌های استان تولید شده است.

۲۵۰۰ تن محصولات کشاورزی در گلخانه‌های ایلام تولید شد

به گزارش آرانیوز همایون مظاهری اظهار کرد: تعداد مجموع گلخانه‌های فعال استان ۲۵ واحد با سطح ۱۵.۸ هکتار است که از این تعداد، ۱۲ واحد را گلخانه‌های کوچک مقیاس و خرد تشکیل داده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد بهره برداران بخش گلخانه در استان ۲۵ نفر هستند و این حوزه زمینه اشتغالزایی برای ۱۶۰ نفر را فراهم کرده است، افزود: مکان یابی ۳۰۰ هکتار دیگر برای احداث شهرک‌ها و سایت‌های گلخانه‌ای در نقاط مختلف استان در دست مطالعه و بررسی است.

مظاهری تصریح کرد: سال گذشته میزان تولید محصولات گلخانه‌های استان حدود دو هزار و ۵۰۰ تن با ارزشی بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: بیشتر محصولات کشاورزی استان در گلخانه‌ها تولید خیار، گوجه، بادمجان، لیمو، فلفل چیلی، فلفل رنگی و دلمه‌ای است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: استان ایلام در حال حاضر ۲ مجتمع فعال در شهرستان هلیلان و بخش صالح آباد از توابع مهران با سطح مفید ۱۳.۳ هکتار وجود دارد.

وی اظهار کرد:اجرای شهرک گلخانه ای در استان قرار است با همکاری شرکت شهرکهای کشاورزی استان ایلام بزودی انجام شود و از ماموریت‌های اصلی شرکت شهرک‌های کشاورزی، ساماندهی، هدایت، حمایت و نظارت بر احداث و توسعه‌ شهرک‌ها و مجتمع‌های کشاورزی مجهز به فناوری نو باهدف تولید محصولات کشاورزی در محیط کنترل‌شده است.

مظاهری بیان کرد: از مزیت های مهم کشت گلخانه می توان به افزایش بهره‌وری عوامل تولید، افزایش اشتغال پایدار، رونق تولید و صادرات، تسهیل و تسریع فرآیند سرمایه‌گذاری و کارآفرینی و ایجاد فضای اطمینان‌بخش برای سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان اشاره کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار