کد خبر: ۱۰۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
بنا بر اعلام مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان از آنجا که مهارت‌آموزی از نیازهای اصلی در موفقیت‌های شغلی است طرح تابستانه "مهارت" در همدان کلید خورده تا با افزایش مهارت افراد زمینه ساز اشتغال آنان شود.
طرح تابستانه

به گزارش آرانیوز از همدان، وهب مختاران صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر ساله فصل تابستان فرصت مغتنمی را ایجاد می کند تا افراد بتوانند استعدادها و مهارت های خود را تقویت کنند، اظهار داشت: امسال در همدان طرح تابستانه " مهارت" با هدف پرورش استعدادهای نوجوانان و جوانان و بهره  مندی مطلوب آنان از اوقات فراغت در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود:  این طرح براساس مصوبه شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی کشور است و با هم افزایی بین بخشی وزارت آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کشور مصوب شده و به تبع آن مراکز زیر مجموعه استانی نیز موظف به اجرای آن هستند.

وی با بیان اینکه این طرح برای افراد بالای 12 سال در نظر گرفته شده است، بیان کرد: افراد با رده سنی 12 تا15 سال نیازمند ارائه معرفی نامه از آموزش و پرورش هستند اما افراد بالای 15سال نیاز به معرفی برای شرکت در دوره های مهارت‌آموزی ندارند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه همواره دغدغه مهارت آموزی در بین دانشجویان و دانش آموزان باعث شده تا در صدد تقویت رابطه بین صنعت و دانشگاه باشیم، تاکید کرد: متقاضیان شرکت در این طرح بعد از گذران یک دوره آموزشی می‌توانند به تخصص در مهارت مورد علاقه خود دست پیدا کنند و در ایام دانشجویی و حضور در دانشگاه این مهارت را تقویت کنند در نتیجه بعد از فارغ‌التحصیل شدن مشکل پیدا کردن کار نیز برای این افراد خود به خود حل می شود.

مختاران با بیان اینکه در سال گذشته  تعهد اشتغال  اداره کل فنی و حرفه ای استان همدان 56  نفر در نظر گرفته شده بود، افزود: خوشبختانه با  تلاش همکاران زمینه اشتغال 121 نفر در سال گذشته توسط این ادراه کل مهیا شد.

وی همچنین ادامه داد: چند طرح ویژه با عنوان های «نخلستان» و «کهاد» برای دانشجویان از سال گذشته با هدف جذب این افراد در بازار کار برگزار شده است که طرح نخلستان برای دانشجویان دانش آموخته  ای در نظر گرفته شده که  با وجود داشتن مدارک اما مهارت کافی ندارندو همچنین طرح کهاد نیز برای دانشجویان در حال تحصیل که آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را دارند در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صورت های مختلف و در بخش های خصوصی و دولتی در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: با مهارت آموزی افراد در بخش های دولتی و خصوصی بهره وری کارکنان افزایش یافته و تولید نیز رونق گرفته در نتیجه جامعه ای فعال و اقتصادی پویاتر خواهیم داشت.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار