کد خبر: ۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
نماینده دفتر بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری
نشست نمایندگان دفتر بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد.

تقدیرو تشکر شاه محمدی  نماینده دفتر ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری از عملکرد مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان

نشست نمایندگان دفتر بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد.

روز سه شنبه 7/7/94 نشست نمایندگان دفتر بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان (محمد تقی زاده رئیس کمیته ی فرهنگی وپیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان خوزستان) برگزار شد. 

در این نشست مهندس شاه محمدی و مصباحی از دفتر بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری به بررسی عملکرد سال 93 و برنامه 6 ماهه اول سال 94 کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان پرداختند.

شاه محمدی در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات اعضای کمیته فرهنگی و پیشگیری و همچنین تقدیر از برنامه های بسیار مطلوب وعملکرد مثبت آموزش و پرورش استان خوزستان، بر حضور در جلسات و اتاق فکر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر جهت ارائه برنامه ها و پیشنهادات تأکید کرد و نکات لازم را ارائه نمود.

وی افزود:در سند جامع پیشگیری از اعتیاد کشور دو هدف غایی و کمی در بحث مبارزه با مواد مخدر داریم که تا کنون 40درصد جمعیت هدف را تحت پوشش قرار داده است و امیدواریم با برنامه های سازنده و اثر گذار بتوانیم در زمینه های فرهنگی گام ها ی بلندی برداریم.

همچنین در این دیدار مهندس لامی زاده جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان نیزگفت:کمیته فرهنگی وپیشگیری از آسیب های اجتماعی استان تا کنون برنامه ها و فعالیت های بسیار خوبی داشته است وبا توجه به وجود دانش آموزان،خانواده ها،معلمان و دبیران؛بستر مناسبی جهت اجرای برنامه های فرهنگی در بحث مبارزه با مواد مخدر وجود دارد و در همین راستا برنامه های خوبی تدوین شده است ولی به اعتبارات مالی کافی نیاز داریم تا برنامه هایمان را عملیاتی کنیم.

در ادامه این دیدار محمد تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به پیشینه ی تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و شرایط اقلیمی استان خوزستان گفت:خوزستان را نباید از لحاظ شاخص های علمی و توزیع اعتبارات با سایر استان ها مقایسه کنیم. از لحاظ آمار دانش آموزی سومین استان کشور و از لحاظ نیروی استانی پنجمین استان کشور هستیم لذا باید در هر زمینه ای به خوزستان نگاه ویژه ای شود.پیشرفت خوزستان باعث پیشرفت استان های دیگر می شود.خوزستان از لحاظ صنعت، کشاورزی، نفت، گاز، مسایل امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و...نقش بزرگی در کشور دارد و باید نگاه متفاوت تری به این استان بشود.

وی افزود:خیلی از زیر ساخت های استان در جنگهای جهانی اول ، دوم و جنگ تحمیلی از بین رفت و اخیرا" هم شرایط بد اقلیمی هم به این معضل اضافه شده است. ما برنامه های خوبی داریم اما بهترین برنامه ها به منابع مالی قوی نیاز دارند و انتظار داریم برای اجرای برنامه هایمان اعتبارات کافی در نظر گرفته شود.

در پایان این نشست اباذر فاضل پور رئیس اداره ی مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش وپرورش خوزستان نیز ضمن ارائه نقشه ی خطر پذیری استان و همچنین ارائه ی منابع آموزشی استان در تمامی زمینه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مواد مخدر، به بیان طرح و برنامه ها و پیشنهادات لازم پرداخت ونکات لازم را بیان کرد.  

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار