کد خبر: ۳۸۳۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲
نماینده دوره هفتم مجلس در بخشی از این یادداشت آگفت: آقای روحانی، مردم با شعار به عقب بر نمی گردیم، به تدبیر شما اعتماد کردند و امید بستند اما متاسفانه شما با حاکم کردن بی تدبیری و ناکارآمدی مردم را از تدبیر خود نگران گردانیدید
به گزارش آرانیوز،حمید زنگنه نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت:مشکلات کشور در همه زمینه ها هر روز بیشتر میگردد، در عرصه خارجی و داخلی دولت از یک بی برنامگی کاملا مشهود رنج می‌برد و تقریبا تمام آنچه را که دولت طی حدود پنج سال گذشته بعنوان موفقیت و دست آورد به رخ رقبای خود کشیده و کارنامه موفق دولت بیان می‌کرد یا از بین رفته یا در حال سقوط است. 
با نگاهی به عرصه سیاست خارجی علیرغم هزینه های بسیار زیاد و رها کردن برخی از آرمان ها به امید گشایش امور، تقریبا نه تنها دست آورد چشم گیری نداشت بلکه جدا از هزینه های مادی ومعنوی، سبب تنزل جایگاه جهانی و منطقه ای ایران و تقویت دشمنان و رقبای منطقه ای ما گردید. 
اگر بواقع دوستان در دولت واقعیت ها را بپذیرند و به توجیه مسائل نپردازند و مثلا ایستادگی اروپا در مقابل آمریکا و احیانا حمایت روسیه و چین را باز بیان نکنند ، که خود بهتر می‌دانند رویای شیرینی بود که در واقعیت اتفاق نیافتاده و نخواهد افتاد و برجامی که پنج سال دولت تمام وقت خودرا برای نشان دادن آن توافق بعنوان کارنامه ای درخشان به مردم معرفی نموده ، به توافقی بی جان تبدیل گردیده است که فقط چند عکس یادگاری حاصل آن بود. 
در دیگر مسائل خارجی هم دولت نتوانست با ایجاد یک اجماع داخلی ، به موفقیت چشم گیری دست یابد که البته انصافاً دولت به تنهايي دراین موارد مقصر نیست و نباید چالش ها و مشکلات ایجادی در راه دولت و عدم همراهی بعضی از رقبا و جریان‌های سیاسی مخالف دولت و البته پر قدرت را ، نادیده گرفت. ولی ای کاش رئیس جمهور با همان صداقتی که با مردم وعده کرده بود به ملت مشکلات را میگفت و به پشتوانه ملت در تدوین یک سیاست فراگیر و اجماع ملی تلاش می کرد. 
درعرصه داخلی نیز در زمینه های مختلف بی برنامگی، ناتوانی و روزمرگی و اتلاف منابع و وقت مردم بیداد می‌کند..
اصرار استفاده از حلقه دوستان والبته ناکارآمد و ناتوان توسط ریاست محترم دولت و عدم ایجاد تغییر آنان با توجه به مشکلات فراوانی که حاصل عملکرد این حلقه درکشور میباشد و هر روز بدتر می‌شود و ملت را از دولت و رئیس آن دورتر می‌کند، جای نگرانی فراوان دارد. 
هیچکدام از اعضای دولت پاسخگوی مشکلات بوجود آمده در حوزه خود نیست. یا مشکلات را توجیه می‌کنند، یا قبول ندارند و یا اگر هم قبول دارند آنها را حاصل از گذشته می‌دانند و فراموش کرده اند که حدود پنج سال است دولت و مملکت در دستان با کفایت! آنان است. 
در همین موضوع افزایش ارزش ارز ( دلار و غیره) ، بی تدبیری ای حاکم گردید که دولت بخصوص تیم اقتصادی بدلیل نداشتن برنامه ای مشخص نه تنها افزایش قیمت را کنترل نکردند بلکه با هر مصاحبه و اعلام عدم نگرانی توسط مسئولان مربوطه بخصوص رئیس بانک مرکزی، بر مشکلات جاری افزوده گردید و افزایش قیمت ارزهای خارجی و سقوط ارزش پول ملی سبب نگرانی شدید مردم گردید و دست آوردی که دولت تحت عنوان کاهش تورم و رشد اقتصادی کشور (که البته خود اساسأ جای بحث داشت)و در سالهای گذشته بعنوان کارنامه درخشان خود ارائه میداد، عملاً از بین رفت و مردم شاهد افزایش بیش از حد قیمت اجناس و کمبود کالاهای سرمایه ای در بازار کشور شده اند. 
بازهم دولتمردان نه تنها احساس نگرانی نکردند بلکه با همان سیاست های روزمره خود ، بدون برنامه و فاقد هدف گذاری و عدم شفافیت و نظارت ، به توزیع بیش از بیست میلیارد دلار از منابع ملت مظلوم ایران پرداخته و گروهی!! را با تقدیم ارز دولتی از نگرانی خارج نمودند و حاصل این اقدام بدون برنامه وتدبیر، البته ناامیدی بیشتر ملت بود. 
پس از اظهار نگرانی و اعتراض ملت، باز هم همان حربه و گفتار همیشگی توطئه علیه دولت توسط عوامل داخلی و خارجی در تریبون ها و جلسات شروع شد. نه مسئولی مقصر بود و نه پاسخگو و نه استعفای داده شد و نه دولتمردی تعویض گردید. 
تازه در جهت اطلاع ملت مظلوم که بعضا در مخارج روزمره زندگی خود مانده اند ، دولتمردان کارنامه اقدام شایسته خود را با درج اسامی گیرندگان میلیونی ارز به اطلاع ملت رساندند و صادقانه به ملت اعتراف کردند که ارز مردم را به باد فنا داده اند و البتّه از ملت خواستند که چون حلقه دورهمی دوستان براساسِ عهدی که بسته اند! نباید ازبین برود، اولاً چون دولت وظیفه خود را با منتشر کردن اسامی قابل انتشار!!! برخی از دریافت کنندگان ارز بعمل آورده است ، ملت در پس گرفتن ارز توزیع شده، از گیرندگان آن اقدام و البته جهت مدیریت به دستان با کفایت! دولتمردان برگرداند و ثانیاً اگر ملت توان این اقدام را ندارد، استعفاء دهد. 
با بررسی دیگر مسائل کشور نیز شاهد ایجاد مشکلات و گرفتاری های فراوانی برای مردم کل مناطق کشور هستیم، از مشکلات عمرانی، آموزشی وفرهنگی، بهداشتی و درمانی و عرصه‌های دیگر که عمده آنها حاصل عملکرد دولت‌های گذشته است که متاسفانه دراین دولت نیز برنامه و عزمی جهت رسیدگی به آنها و برطرف کردن مشکلات دیده نمی شود.
البته قطعاً باید پذیرفت که در دوران چهل ساله جمهوری اسلامی ایران کارهای فراواني در همه زمینه ها جهت توسعه عمرانی و آبادانی کشور علیرغم شرایط ویژه انقلاب، دفاع مقدس و رفع کمبود ها و عقب افتادگی های زمان طاغوت و همچنین سازندگی ویرانی های حاصل از هشت سال دفاع مقدس، بعمل آمده، که جای تقدیر و تشکر از همه زحمتکشان و مدیران سختکوش جمهوری اسلامی را دارد. 
لذا در جهت حمایت از نظام مدیریتی کشورنباید اجازه داد که حاصل زحمات ملت و مدیران دلسوز نظام توسط مدیرانی بدون برنامه و ناتوان ازبین برود و منابع ملت در همه زمینه ها مورد اتلاف و نابودی قرار گیرد. 
نباید نقد عملکرد مديران کشور و اظهار نگرانی از حاصل اقدامات غیرمدبرانه برخی از آنان تحت عناوین شرایط ویژه داخلی و خارجی کشور ، توسط مدیران ناتوان و حامیانشان، در نطفه خفه شود و با جلوگیری از نقد عملکرد و بیان آثار سوء مدیریت آنان، این مدیران ناکارآمد در حاشیه امن قرار گرفته و از پاسخگویی رهایی یابند. 
کار بجایی رسیده است که بدلیل شرایط بد اقتصادی و مشکلات جاری بخصوص دراین روزها مثل وضعیت بد آب و برق در اکثر نقاط کشور و ایجاد اعتراض و نگرانی در بین ملت، رئیس دولت قبل از روحانی که خود عامل بسیاری از مشکلات جاری کشور هم در عرصه خارجی و بخصوص در مشکلات و بحران‌های داخلی و بویژه اقتصادی و عمرانی می‌باشد، بعنوان ناجی ملت و معترض به همه ارکان مملکت، مدعی گردیده که به سادگی با سه الی چهار حرکت مشکلات جاری کشور را حل خواهد کرد که باید به او گفت پاسخگوی ویرانی ها و مشکلات عدیده دوران خود باشد و بداند که ملت فهیم ایران دیگر به ايشان بر نخواهد گشت وسه الی چهار اقدام خودرا هم در کنار دیگر اندیشه های مدیریت جهاني اش در خاطراتش ثبت نماید که این سرزمین کهن را همان هشت سال بلاء کافی است . 
آقای روحانی، مردم با شعار به عقب بر نمی گردیم، به تدبیر شما اعتماد کردند و امید بستند که شما مشکلات را حل نمائيد و کشور را از روزمرگی و بی برنامگی و مدیران ناتوان دولت قبل از خود نجات دهید اما متاسفانه شما با حاکم کردن بی تدبیری و ناکارآمدی مردم را از تدبیر خود نگران گردانیدید. اما این ملت چون بدنبال توسعه و پیشرفت است، مجددا ، به جنابعالی اعتماد کرد و با پشتوانه رای بالا به حمایت شما پرداخت، پس بیایید در مابقي فرصت مانده بر عهد خود با مردم برگردید و با صداقت با ملت سخن بگویید و با اقتدار اقدام نمائید ، مدیران ناتوان راعزل و با از بین برندگان منابع و اعتماد مردم برخورد قانونی نمایید. 
نیازهای ملت ورفع آنها را ، بعنوان صاحبان ایران ، حاکم بر دولت کنید و درجهت رفع نیازها ، بصورت کارشناسی منابع کشور را شناسایی و بسیج کنید. 
با استفاده از نیروهای متخصص و توانمند برای استفاده بهینه و مفید ازمنابع کشور، برنامه جامع و علمی منطبق با شرایط داخلی و خارجی تدوین، تصویب و اجرای آن را مستمر پیگیری فرمایید. 
قطعاً معاونین، مشاورین، وزیران و مدیران ارشد کشوری و استانی را از بین متخصصین و کارشناسان ونخبگان با توان انتخاب نمایید و با خروج از حلقه دوستان و مدیران ناکارآمد ، به ملت امید حاکم کردن شایسته سالاری در انتخاب مدیران کشور را تقدیم کنید. 
البته نظارت را نه شما ونه دیگر دستگاه های نظارتی نباید فراموش کنند که مديران توانمند و اجرای برنامه قطعاً نیاز به نظارت مستمر دارد، زیرا نبود نظارت ، برنامه گریزی و آمارهای عملکردی کاذب را ودر نتیجه مدیر برنامه گریز وناتوان را رقم خواهد زد. 
ودر نتیجه این اقدامات که جمع همه آنها می‌شود تدبیر دولت و زنده کردن امید ملت به دولت، قطعاً عمران و آبادانی ایران و ايجاد رفاه و آسایش و امنیت کشور حاصل خواهد گردید.

انتهای پیام/*
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
1
3
جناب زنگنه بهترین نماینده ادوار خوزستان بود. هیچوقت خلاف واقع موضع نگرفت.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار