کد خبر: ۲۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
خبرنگار ارشد «نیویورک تایمز» در کابل از آغاز ماموریت ۳۰۰ تفنگدار آمریکایی در ولایت هلمند خبر داد. پیش از این، تفنگداران دریایی نبردهای سختی را در سال ۲۰۱۴ در این ولایت تجربه کرده بودند.
به گزارش آرانیوز، ژنرال «راجر بی‌ترنر جونیور» فرمانده ماموریت جدید تفنگداران دریایی آمریکا در جنوب افغانستان پیش از اعزام این نیروها گفته بود: تفنگداران آمریکایی برای مشاوره و حمایت از سپاه 215 ارتش و فرماندهی 505 پلیس افغان در «لدرنیک» پایگاه سابق تفنگداران آمریکایی در هلمند مستقر خواهند شد.

از سوی دیگر، «ویلیام دی بیدلر» ژنرال ارشد تفنگداران دریایی آمریکایی درباره مدت این ماموریت گفته بود که تفنگداران دریایی تا زمانی که لازم باشد در ولایت هلمند حضور خواهند داشت.

این ژنرال آمریکایی اظهار داشت : بیشتر این تفنگداران دریایی پیش از این نیز در ولایت هلمند حضور داشتند و قرار است با واحد نظامی «فورج» سربازان آمریکایی که فعلا در ولایت هلمند حضور دارند جایگزین شوند.

به گفته ویلیام دی بیدلر این جایگزینی بر اساس درخواست «جان نیکلسون» ژنرال ارشد نیروهای آمریکایی و فرمانده حمایت ماموریت قاطع در افغانستان صورت گرفته است.

این در حالی است که یک منبع امنیتى در شهر لشکرگاه ولایت هلمند گفته بود که نیروهای آمریکایی تلاش دارند تا پایگاهی برای استقرار و پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در این ولایت نیز ایجاد کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار