کد خبر: ۱۱۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان از تدوین سند راهبردی تولید فولاد سبز در این شرکت خبر داد.

تدوین سند راهبردی تولید فولاد سبز

به گزارش آرانیوز محمد یاسر طیب نیا گفت: این سند پنج ساله تدوین شده و در همه فرآیندهایی که به تولید فولاد سبز و بدون کربن و آلایندگی می‌انجامد طرح‌های تحقیقاتی را آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: تغییراتی در فرآیندهای مختلف تولید از جمله فرایند احیا سنگ آهن که در نهایت به تولید آهن مذاب و فولاد منتهی می‌شود برای حذف کربن و جایگزینی سوخت‌های فسیلی با انرژی‌های تجدید پذیرطراحی شده که در حال پیگیری و اجرای آنها هستیم.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان همچنین از برنامه‌ریزی برای استفاده از قراضه‌های آهن در چرخه تولید به جای سنگ آهن هم خبر داد و گفت: با احداث نیروگاه‌های خورشیدی هم به دنبال استفاده از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر هستیم مانند آنچه در شرق اصفهان در حال ساخت است.

محمد یاسر طیب نیا همچنین افزود: این تغییر رویکرد البته بدون حمایت دولت (مثلاً معافیت‌های مالیاتی برای فولادسازهایی که فولاد سبز تولید می‌کند) محقق نمی‌شود.

ایران کنوانسیون ۲۰۱۵ (توافق نامه تغییرات اقلیمی پاریس) را امضا کرده و کشورهای امضا کننده متعهد شده‌اند تا سال ۲۰۳۰ رد پای کربن را از تولید فولاد حذف کنند چرا که در غیر این صورت صادراتشان محدود و تعرفه بندی می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار