کد خبر: ۱۱۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
در دومین روز نمایشگاه توانمند‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، رضا محتشمی‌پور معاون معدنی وزیر صمت در دیدار با رضا وکیلی معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان از حمایت این وزارت‌خانه در مورد صدور خدمات مهندسی گفت و افزود: مجموعه فولاد خوزستان یکی از شرکت‌های معین در امر احداث کارخانه‌های فولادی است و با بهره بردن از منابع انسانی متخصص، تا به امروز در نقاط مختلف کشور واحدهای فولاد‌سازی بسیاری را احداث کرده است
روز دوم نمایشگاه توانمند‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) با حضور معاون امور معادن و رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو در غرفه فولاد خوزستان همراه شد  

به گزارش خبرنگار آرانیوز رضا وکیلی معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان ضمن قدردانی از همراهی وزارت صمت با تولیدکنندگان فولاد، افزود: انتظار می‌رود، وزارتخانه با توجه به شرایط بازار دستورالعمل‌های متناسب تبیین کند. دلگرمی فولاد‌سازان در شرایط تحریم، همراهی دولت و وزارتخانه صمت است.

 

در ادامه محمدرضا موثقی‌نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو در بازدید از غرفه فولاد خوزستان حمایت از صادرات این مجموعه را راهبرد اصلی وزارتخانه دانست و گفت: محصولات فولاد خوزستان با کیفیت جهانی تولید می‌شود و صادرات این شرکت همواره در ارزآوری موثر بوده است.

مجید عبیات مدیر صادرات در پاسخ به سخنان موثقی‌نیا از آمادگی فولاد خوزستان در عرضه شمش در بازارهای جهانی گفت و اظهار داشت: محصولات این شرکت از مزیت‌های صادراتی همچون: تحویل به موقع، تولید بر اساس سفارش مشتری، رعایت استانداردهای جهانی در کنار دسترسی به آب‌های آزاد، حمل و نقل جاده‌ای و دریایی و حامل‌های انرژی برخوردار است. راهبرد شرکت فولاد خوزستان تولید صادرات‌محور با اولویت تامین نیاز داخل است. از طرفی این شرکت ارز حاصل از صادرات را در اختیار بانک مرکزی قرار می‌دهد.

از دیگر برنامه‌های دومین روز نمایشگاه توانمند‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) نشست خبری رضا وکیلی معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان بود.

معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان در ابتدا از صادرات یک میلیون و ۳۰۰ هزار تُنی سال گذشته به ده کشور دنیا خبر داد و افزود: در فضای تحریمی موفق شدیم به ۲۸ کشور دنیا محصولات شرکت را صادر کنیم. عوارض صادراتی به بازارهای صادراتی آهن اسفنجی و شمش آسیب‌های بسیاری وارد کرده است. وضع عوارض صادراتی کار منطقی و اقتصادی نیست. باید به این نکته توجه داشت که استمرار صادرات، تامین ارز را برای کشور به همراه دارد.

وکیلی درباره ابرطرح زمزم ۳ بیان کرد: فولاد خوزستان با بهره‌برداری از این طرح، پیش‌فروش محصول را از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز کرد و ۲۷۰ هزار تن آهن اسفنجی را به فروش رساند. اولویت شرکت فولاد خوزستان تامین نیاز داخلی است. برنامه صادراتی سال جاری ۱.۵ میلیون تن است.

از دیگر برنامه های روز دوم نمایشگاه، برگزاری نشست خبری مجید عبیات مدیر صادرات فولاد خوزستان با رسانه‌های عربی که با حضور خبرنگاران ارشد شبکه‌های خبری مانند العربیه‌، العهد، العالم، الکوثر و سایر رسانه‌های فعال بود، برگزار شد.

عبیات محصولات فولاد خوزستان را در کلاس جهانی دانست و اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان با توجه به منطقه جغرافیایی و دسترسی به آب‌های آزاد و منابع انسانی کارآمد از یک‌سو و تولید محصول مشتری‌محور از سویی دیگر، زمینه‌ی اعتماد مشتریان بین‌المللی را در اقصی نقاط جهان فراهم نموده است.

گفتنی است، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) با حضور ۶۵ کشور خارجی از هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدت پنج روز در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها