کد خبر: ۱۱۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مسئول بسیج دانشجویی فرهنگیان شهید مطهری شیراز:
«عاطفت» از اعزام بیش از ۱۱۰ دانشجومعلم از مرکز شهید مطهری شیراز به اردوی راهیان نور در بازه ۱۳ تا ۱۶ اسفندماه سال جاری خبر داد.

بیش از ۱۱۰ دانشجومعلم به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

«احسان عاطفت»، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شیراز، امروز در گفت‌وگو با آرانیوز از شیراز اظهار داشت: ایجاد آمادگی در دانشجومعلمان برای جنگ، ارائه الگو‌های عینی از جوانانِ نخبهِٔ مومنِ انقلابی، آشنایی با شهدای شاخص دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، نشان دادن جنگ تحمیلی به صورت واقعی از جمله اهداف برگزاری اردوی راهیان نور به شمار می‌رود.

وی با اشاره دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر جدی گرفتن جنگ موجود در عرصه تعلیم و تربیت گفت: فرهنگی امروز، باید با الگو گرفتن از نخبه‌ها و ستاره‌های جنگ دیروز، با شناخت صحیح و اطاعت از، ولی خود، افسر جنگ امروز و ستاره روشنی بخش آینده جامعه خود باشند.

وی ادامه داد: طبق برآورد انجام شده، هزینه تمام شده اردوی راهیان نور برای هر دانشجو به مبلغ ۲ میلیون تومان است و سهم هر دانشجومعلم داوطلب از این اردو، ۲۵۰ هزار تومان است.

عاطفت با تصریح اینکه دانشجومعلمان داوطلبی با عنوان «خادم شهدا»، به برگزاری هر چه بهتر این اردو کمک می‌کنند گفت: عمده فعالیت‌های میدانی مانند تدوین فیلم و تهیه گزارش تصویری، هماهنگی با یادمان‌ها و راوی‌های شهدا برای برگزاری بهتر اردو، ثبت‌نام زائران و... بر عهده خادمان شهدا است.

به گفته وی، کسب تجربه‌ای کاربردی که می‌تواند در زندگی شخصی خادمان شهدا، تاثیر بسیار زیادی داشته باشد، مهم‌ترین درس برای «خادمان شهدا» است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شیراز ادامه داد: با توجه به اینکه مسافران راهیان نور توسط خود شهدا دعوت می‌شوند، خادمی آن‌ها خود دارای جایگاهی مرتفع است و خود شهدا به افرادی که به مهمانانشان خدمت می‌کنند به نحو دیگری می‌نگرند.

عاطفت در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که بر طبق تجربه هرساله و با توجه به ظرفیت مرکز شهید مطهری شیراز، احتمالا امسال نیز بیشترین آمار اعزام زائر دانشجومعلم در استان فارس، از این مرکز خواهد بود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار