کد خبر: ۱۱۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان خبر داد؛
سردار شاهوارپور با اشاره به برگزاری نمایش بزرگ آستان عشق در راستای کنگره ملی شهدای خوزستان در اهواز گفت: این نمایش روایتی از بازگشت به فطرت و یک نمایش زنده است و در واقع بوم داخلی کشور است و نمونه این کار در هیچ جای دنیا نیست.

برگزاری کنگره ملی شهدای خوزستان در ۱۷ اسفند سال جاری

به گزارش آرانیوز از خوزستان، سردار سرتیپ پاسدار «حسن شاهوارپور» فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه به پیشرفت برنامه‌های کنگره ملی شهدای خوزستان پرداخت و اظهار داشت: کنگره ملی شهدای خوزستان در شب ۱۷ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود که در همین راستا باید فضای شهر به صورت کامل آماده‌سازی شود.

وی با بیان اینکه دیوارنگاره‌ها و نام‌گذاری خیابان‌ها به نام شهدا پیش‌بینی شده است، گفت: قریب به پنج هزار یادواره تاکنون در سطح خوزستان برگزار شده است.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان افزود: ۲۲۰۰ یادواره تحت عنوان شهدای دانش‌آموز نیز برای دانش‌آموزان هدف‌گذاری شده که تاکنون ۱۹۰۰ یادواره برگزار شده است همچنین ۴۰ یادواره با عنوان یادواره شهدای معلم برای معلمان پیش‌بینی شده بود که همگی برگزار شده‌ا‌ند.

سردار شاهوارپور با بیان این‌که مقام معظم رهبری تأکید دارند، شهدا همواره باید به عنوان الگو و نمونه برای جامعه و جوانان قرار گیرند، یادآور شد: در راستای تهیه کتاب برای کودکان و نوجوانان و نیز نقش زنان در دفاع مقدس، زندگینامه و خاطرات شهدا ۲۰۰ عنوان کتاب هم آماده چاپ شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه چرخه تولید کتاب ادامه خواهد داشت، متذکر شد: تاکنون ۷ میلیون سند پیرامون دفاع مقدس جمع‌آوری شده که از این تعداد بیش از ۵۰۰ هزار سند بازسازی شده است.

سردار شاهوارپور با اشاره به برگزاری نمایش بزرگ آستان عشق در راستای کنگره ملی شهدای خوزستان در اهواز گفت: نمایش بزرگ آستان عشق در راستای کنگره ملی شهدای استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات این نمایش یادآور شد: این نمایش روایتی از بازگشت به فطرت و یک نمایش زنده است و در واقع بوم داخلی کشور است و نمونه این کار در هیچ جای دنیا نیست. نمونه‌ای که در واقع یک نمایش زنده که بر اساس روایات واقعی در طول تاریخ بشر اتفاق افتاده است را بتواند به تصویر بکشاند و تکرار کند و در واقع همین تکرار اهمیت دارد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه این نمایش ۱۵ شب به صورت زنده تکرار می‌شود و جذابیت فوق‌العاده آن به دلیل ارتباط با باور‌های دینی و فرهنگ عمومی ماست، گفت: این اثر باور‌های ما را در یک کار نمایشی در معرض دید بینندگان قرار می‌دهد؛ همچنین تلاش شده است سازه و فضای مناسبی برای اجرای این نمایش در جاده ساحلی جنب پارک شهروند انتخاب شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار