کد خبر: ۱۱۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
سردار «کوشکی» با تاکید بر اینکه پیروان حقیقی شهیدان در تمامی صحنه‌ها حاضر هستند، گفت: امروز رزمگاه ۱۱ اسفند ماه در مقابل ما است و باید به یاد و نام شهیدان در این میدانگاه حضور پیدا کنیم چراکه اگر در حرکت و فعالیت خود کوتاهی داشته باشیم، شهدا در قیامت ما را باز خواست خواهند کرد.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس: پیروان حقیقی شهیدان در تمامی صحنه‌ها حاضر هستند
 
به گزارش آرانیوز از فارس، سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در یادواره شهدای دهستان خسروشیرین شهرستان آباده ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را در زمانی که تاریکی جهل و شیاطین عالم بر سرزمین‌ها برای نابودی نور الهی درحال حرکت بودند، پایه گذاری کرد و این مولود مبارک منشا آغاز تحول در کل دنیا شد بنابراین پرچم دین مبین اسلامی در جهان به اهتزاز درآمد.
 
سردار کوشکی افزود: انقلاب اسلامی سبک و شیوه زندگی پیامبران الهی و شهدا را در طول قرن‌ها معرفی کرد و با ظهور انقلاب، تمام کسانی که در حال نابودی ارزش‌های الهی بودند در یک صف قرار گرفتند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به تحولات جهان در زمان وقوع انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که انقلاب ما انفجار نور بود از این رو نور الهی پرتو افکن شد و زوایای پنهان استکبار جهانی را با این نور عظیم نمایان کرد بنابراین دشمنان سراسیمه به میدان آمدند و تمام ایادی استکبار صف در صف مقابل انقلاب اسلامی ایستادند.

وی با بیان اینکه چند صباحی از انقلاب نگذشته بود که دشمنان با تمام توان به میدان آمدند، گفت: امام راحل مجسمه ایمان و نهراسیدن از دشمنان در عمل بود و مردم را می‌شناخ و وقتی، ولی فقیه فرمان داد برای غلبه بر استکبار مردم به میدان آمدند و، چون امام روح الله را همچون امام حسین (ع) در میدان دیدند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: خان‌هایی که بر علیه انقلاب اسلامی بودند و استکبار نتوانست بر مردم ما مسلط شود بنابراین صدام را برای از بین بردن انقلاب اسلامی و این سرزمین تجهیز کرد. شهدا در مقابل رژیم بعث به میدان آمدند و با لبیک به امام خمینی (ره) پرچم دفاع از اسلام و میهن را بر دوش گرفتند و از تمام هستی خود گذشتند.

سردار کوشکی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در طول حیات این سرزمین و ۵۰۰ سال اخیر، سرحدات ایران عزیز به واسطه حضور جوانان در میدان با تاسی از فرهنگ اسلامی حفظ شد، خاطرنشان کرد: در یادواره شهدا باید سبک زندگی شهیدان مرور شود و وقتی زندگی این عارفان به الله را بررسی می‌کنیم درخواهیم یافت که شهیدان مومن به خداوند تعالی بودند و تمام وجود یقین به عالم آخرت داشتند از این رو می‌دانستند که در محضر پروردگار خود اگر جانفشانی کنند، طبق آیه قرآن کریم نزد خداوند متعال روزی خوار خواهند بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس اخلاص در عمل، نترسیدن از دشمن و اقامه نماز را از دیگر ویژگی شهدا دانست و بیان کرد: اگر امروز ناهنجاری فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی را در جامعه مشاهده می‌کنیم به واسطه عبور برخی از افراد از نماز است و این واجب الهی را به جا نمی‌آورند.

وی در ادامه سخنان خود جایگاه شهدا را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: آرامش، پیروزی ما و اطمینان قلبی ما مرهون شهیدان است و کسی می‌تواند پیروی حقیقی راه شهیدان باشد که به سبک زندگی شهدا عمل کند. انقلاب اسلامی دریچه عظیم به سوی خالق هستی را باز کرده و شهدا مسیر را هموار کردند.

سردار کوشکی با بیان اینکه امروز در جنگ شناختی حضور داریم و تمام تلاش دشمن برای گسترش یأس و ناامیدی است، خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش در مایوس کردن مردم ما دارند که باید با بیان دست آورد‌های بیشمار انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی نقشه‌های دشمن را نقش برآب کرد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه پیروان حقیقی شهیدان در تمامی صحنه‌ها حاضر هستند، گفت: امروز رزمگاه ۱۱ اسفند ماه در مقابل ما است و باید به یاد و نام شهیدان در این میدانگاه حضور پیدا کنیم چراکه اگر در حرکت و فعالیت خود کوتاهی داشته باشیم، شهدا در قیامت ما را باز خواست خواهند کرد. رهبر معظم انقلاب در یک ماه اخیر برای حضور در میدان انتخابات تاکید کردند انتخاباتی که اگر با قدرت و پرشور برگزار شود مایه امنیت و پیشرفت کشور خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تحرکات دشمن در منطقه غرب آسیا را مورد اشاره قرار داد و افزود: دشمنان در اطراف ایران خیمه زدند و با حضور در پشت مرز‌ها منتظر کوچکترین اشتباه از سمت ما هستند، اما مردم اجازه نخواهند داد که خون شهدا پایمال شود. مردم غزه به نیابت از تمام جهان اسلام به دفاع از اسلام پرخواستند و رژیم صهیونیستی به دنبال اقدام علیه انقلاب اسلامی هستند.

وی یادآور شد: شهیدان با شناخت زمانه خود وارد میدان عمل شدند و در راه حفظ ارزش‌های دینی و کیان کشور جان فشانی کردند از این رو باید زمانه را شناخت و با بصیرت قدم برداشت.

سردار کوشکی با تاکید بر اینکه امروز حفظ و حراست از انقلاب اسلامی با عمل به فرامین امامین انقلاب محقق خواهد شد، بیان کرد: حضور مردم در میدان باعث خواهد شد تا نیرو‌های مسلح و مسئولان در دفاع از کشور موفق باشند.
 
 
 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار