کد خبر: ۱۰۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
مراسم بزرگداشت روز مادر با حضور مسئولان و زنان فعال در عرصه‌های مختلف در استانداری کردستان برگزار شد.
بزرگداشت روز مادر در کردستان/ نفرات برتر کنگره زنان تأثیرگذار معرفی می‌شوند

به گزارش آرانیوز از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش‌ از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز مادر که در استانداری کردستان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر و زن به همه بانوان، اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) از روز عزل تا ابد برترین زن خلقت عالم است، امیدواریم که زنان ایرانی، سیره و روش این بانوی گرانقدر را الگوی زندگی خود قرار دهند.

وی اعتقاد به جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) را یکی از اشتراکات دین مبین اسلام و مسلمانان شیعه و سنی خواند و گفت: بر اساس اعتقاد بزرگان این دو مذهب حضرت فاطمه از همه زنان بالاتر است. پیامبر(ص) فرموده که «نور فاطمه قبل از خلقت زمین و آسمان، خلق شده»؛ زمانی‌که رسول اکرم(ص) به معراج مشرف و در بالاترین درجه روحی و معنوی حضرت جبرئیل را دیده بود، میوه‌ای را تعارف و نوری از آن سر زد که نور فاطمه بود.

استاندار کردستان زنان و مادران را بالاترین گوهر خلقت و ارزشمندترین مخلوق الهی خواند و تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) مادر امت اسلامی است. هر کسی به این واقعیت شک داشته باشد، ابتر و نسلی از او باقی نمی‌ماند. امیدواریم امروز روز بزرگی برای همه بانوان و زنان باشد.

زارعی‌کوشا ضمن قدردانی از تلاش‌های همه بانوان علی‌رغم همه مشکلات مالی، ابراز داشت: بنده همواره اعتقاد داشته که دقت، حساسیت و سلامت کاری که بانوان به دلیل توجه به جزئیات دارند، از آقایان بهتر است و نتیجه کار آنان قابل اعتمادتر است.

وی بیان کرد: امیدواریم که ذائقه خانواده‌ها همواره از وجود زنان و مادران شیرین باشد.

اعلام زمان معرفی نفرات برتر کنگره زنان تأثیرگذار کردستان

زینب زاله، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان نیز در این جلسه ضمن تبریک روز مادر و زن به همه بانوان، از برگزاری دومین کنگره زنان تأثیرگذار به مناسبت این ایام خبر داد و اظهار داشت: این کنگره بانوان توانمند را در عرصه‌های مختلف معرفی خواهد کرد.

وی افزود: همچنین دومین کنگره بانوان تأثیرگذار با هدف شناسایی و اعتلای نقش زنان و معرفی زنان نخبه و تأثیرگذار در سطح جامعه و نقش‌آفرینی زنان در ارتقاء هویت بخشی به خانواده برگزار می‌شود که خوشبختانه استقبال بسیار خوبی داشته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان به الگوی سوم زن ایرانی و ویژگی‌های «زن مسلمان» از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: حضرت آقا الگوی سوم را عفیف، محجبه و شریف بیان فرموده که در محور و مرکز تمام تحولات عالم باشد.

وی با بیان اینکه نگاه انقلاب اسلامی به زن بسیار بالاتر از الگوها و برگرفته از مبانی اسلامی است، عنوان کرد: حضرت آقا الگوی سوم را در کانون خانواده در نظر گرفته و بانوان تأثیرگذار هستند که با تربیت فرزندانی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی محور و معادلات منطقه را تغییر می‌دهند.

زاله با ذکر اینکه صدای یک زن صد هزار برابر صدای یک مرد رساتر و شیواتر است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در اغتشاشات سال گذشته محوریت زن به دلیل بلندا و رسای صحبت‌ها محورها قرار دادند و احساسات زمانی خاموش شد که نقش و هویت خود را نشان داد. 

وی به شاخصه‌های زن در تراز انقلاب اسلامی با الگوی زهرایی اشاره کرد و ابراز داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) شخصیتی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی یک «الگو» و «اسوه» بوده و الگوگیری از سیره و روش این بانوی بزرگوار می‌تواند در زندگی تأثیرگذار باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان بانوی تأثیرگذار را در فعال بودن و حضور در میدان و اینکه هیچ‌گاه دست از تلاش و کوشش برندارد، توصیف و اضافه کرد: امسال فراخوان دومین کنگره زنان تأثیرگذار در آذرماه ابلاغ شد. سال گذشته علی‌رغم همه تلاش‌ها و دعوتی‌ها 60 نفر حاضر به شرکت در کنگره شدند که در سال‌جاری به 700 نفر افزایش یافت.

زاله با عنوان اینکه محوریت این کنگره کاملاً مردمی است، توضیح داد: قرار بر این بود که 5 دی ماه داوری آثار بررسی و امروز نتایج اعلام شود اما به دلیل استقبال زیاد تا 13 دی ماه جاری تمدید و پنجم اسفندماه نفرات برتر توسط شورای سیاست‌گذای و داوری اعلام خواهند شد.

به گزارش آرانیوز، در پایان این جلسه از بانوان برتر تجلیل شد. شعار روز زن امسال با توجه به جدی بودن مسئله مقاومت و اتفاقات غزه و مقارن شدن روز زن با شهادت حاج قاسم سلیمانی، «این سرزمین شیرزنان است؛ قهرمان» انتخاب شده است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار